شناسهٔ خبر: 66901464 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معتمدی در گفت‌وگو با ایسکانیوز؛

هیچ رشته‌ای در دانشگاه علامه طباطبایی حذف نمی‌شود/ یاد نگرفته‌ایم که علم را به فناوری تبدیل کنیم

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه هیچ رشته‌ تحصیلی از این دانشگاه حذف نمی‌شود، گفت: اساتید رشته‌های کم طرفدار در میان رشته‌ها استفاده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه برخی رشته‌های تحصیلی در تعدادی از دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های مطرح کشور حذف یا ادغام شده است، گفت: البته در این دانشگاه هیچ رشته‌ تحصیلی حذف نشده است. در این راستا پذیرش دانشجو در تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تمرکز آیین‌نامه ارتقای جدید به فناوری، رتبه علمی کشور را پایین نمی‌آورد

وی با بیان اینکه برخی از رشته‌های تحصیلی که مورد استقبال و توجه دانشجویان قرار نمی‌گیرند، با رشته‌های جدید ترکیب می‌شوند، گفت: گاهی نیز این رشته‌ها در اثر ترکیب با رشته‌های دیگر به صورت رشته‌های تحصیلی میان رشته‌ای در می‌آیند.

معتمدی اضافه کرد: اساتید این رشته‌های حذف شده یا ترکیب و ادغام شده در رشته‌های ترکیبی جدید یا رشته‌های میان رشته‌ای استفاده می‌شوند.

چرایی اختلاف رتبه ایران در حوزه‌های علمی و فناوری

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ایران در جهان رتبه علمی ممتازی دارد ولی در فناوری رتبه مناسبی ندارد، گفت: یکی از دلایل آن این است که ما تبدیل علم به فناوری را یاد نگرفته‌ایم. به این معنا که یاد نگرفته‌ایم علمی که در اختیار داریم را چگونه به فناوری نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه نوع و نحوه آموزش دانشجویان بر افزایش یا کاهش رتبه فناوری ایران در جهان تاثیر می‌گذارد، گفت: در حال حاضر فضای علمی حاکم بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به گونه‌ای نیست که دانشجویان را به میدان عمل وارد کند. یعنی دانشجویان از مباحث آموزشی و نظری در دانشگاه‌ها و کلاس درس فراتر نمی‌روند.

انتهای پیام/

نظر شما