شناسهٔ خبر: 66992930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عطنانیوز | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل سازمان ملی زمین و معاون استاندار البرز:

برنامه مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی اجرایی شد!

صاحب‌خبر -

عطنا- رسیدگی به موضوع "مسکن" به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی اساتید و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی که در دستور کار رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی نیز بوده است، صبح امروز، وزیر راه و شهرسازی را به دانشگاه علامه طباطبایی کشاند تا "برنامه اجرائی مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبایی"، امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۲ در سالن اجتماعات دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه، با حضور دکتر مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، مهندس ارسلان مالکی؛ مدیرعامل سازمان ملی زمین، دکترعلی خطیبی؛ معاون اداری-مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتراحمد افضلی، معاون استانداری استان البرز و به میزبانی دکتر عبدالله معتمدی؛ رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، کلید بخورَد.

دکتر عبدالله معتمدی: در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن داریم

برنامه مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی اجرایی شد!

دکترعبدالله معتمدی؛ رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، در آیین «برنامه اجرایی مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی» با بیان اینکه این جلسه با هدف تقدیر و تجلیل از زحمات کسانی است که در جهت مسکن‌دار شدن دانشگاهیان تلاش کردند، این کاررا متاثر از دغدغه‌های رئیس جمهورشهید، آیت الله رئیسی دانست که وقتی ایشان اعلام کرد ۴ میلیون مسکن خواهد ساخت، عده‌ای صحبت‌های حاشیه‌ای ایجاد کردند. وی اما اراده‌ای که برای تحقق این وعده شکل گرفت را ستودنی دانست و تاکید کرد که نهضت ملی مسکن در کشور به صورت گسترده درحال پیش روی است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن داریم، تاکید کرد: "مسکن‌دار شدن برای کسانی که فاقد مسکن هستند فقط وجهه اقتصادی ندارد، بلکه آرامش، سلامتی، عزت نفس و اعتماد به نفسی که این اتفاق به همراه دارد، بسیار ارزشمند است".

وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی، اتفاق بسیار مبارکی است، افزود:" ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ با فرمان رئیس جمهور، کلنگ مسکن دانشگاهیان علامه‌طباطبائی در کرج به زمین خورده شد و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به کمیسیون ماده ۵ رفت و تغییر کاربری داده شد و خواهش ما این است با سرعت بیش تری واحد‌های مسکونی ساخته شوند".

صوت سخنرانی دکتر عبدالله معتمدی را اینجا بشنوید:

دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی

دکتر مهرداد بذرپاش: ۱۰۰ هزار هکتار تاکنون وارد چرخه ساخت مسکن شده است

برنامه مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی اجرایی شد!

پس از قدردانی دکترعبدالله معتمدی از همه کسانی که در این راه کمک کرده اند و اظهار امیدواری برای حل شدن مشکلات جزئی باقی مانده، دکترمهرداد بذرپاش نیز از چگونگی رفع مشکلات مسکن و تصمیم گیری‌های لازم برای آن گفت و مقدار اراضی که تا به اینجای کار برای مسکن دانشگاهیان مورد استفاده قرار گرفته است را حدود یکصد هزار هکتار و البته رو به رشد دانست و تاکید کرد که اگر اقدامات رئیس جمهور فقید، شهید سید ابراهیم رئیسی نبود، قطعا این جلسه هم به اینجا نمی‌رسید و اقدامات ما نیز نتیجه بخش نبودند.
دکتر بذرپاش تاکید کرد: "اگر تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهوری فقید کشورمان نبود، به احتمال زیاد هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی‌داد. چراکه زمین، پیش از این نیز در کشور وجود داشت و مشکل مسکن نیز مسئله تازه‌ای نبود، حتی تصمیم بر حل این مسئله نیز بوده است، اما تنها با پیگیری‌های مستمر شهید رئیسی بود که پروژه‌های بزرگ مسکن کشور محقق شده‌اند".

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: " بررسی آمار‌ها و مشاهده‌های میدانی نشان از آن دارد که کشور به یک کارگاه بزرگ مسکن تبدیل شده و اگر نرخ رشد تولید بخش مسکن از منفی ۱۳.۵ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ رسیده، به این معنیست که حجم عملیات مسکن در کشور به صورت جدی رشد پیدا کرده است و این در حالی است که برآورد‌های موجود نشان از آن دارد که رقم موجود در سال جاری نیز افزایش خواهد یافت".
دکتر بذرپاش در خصوص وضعیت مسکن دانشگاهیان نیز گفت: "بخش مهمی از پیش‌نیاز‌های موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است".

وی افزود: "در حوزه مسکن دانشگاهی، قرار بود ۶۰ هزار نفر از کارکنان و جامعه استادان دانشگاه‌ها خانه‌دار شوند. این مرحله اول مسکن دانشگاهیان بود، که باید این ظرفیت افزایش پیدا کند تا متقاضیان واجد شرایط، هر چه زودتر مسکن خود را تحویل بگیرند".
وزیر راه و شهرسازی افزود: "تن‌ها در این دوره، حدود ۱۰۰ هزار هکتار زمین در شهر‌ها و روستا‌های کشور، وارد مدار ساخت مسکن در پروژه نهضت ملی مسکن شده که عددی بسیار بزرگ است".

وی با تاکید بر این که "مسکن مهر" که یکی از پروژه‌های بزرگ مسکنی در کشور بوده، تنها ۸ هزار هکتار را در برمی‌گرفت، افزود: " در دوره حاضر شاهد آنیم که ۱۰۰ هزار هکتار تاکنون وارد چرخه ساخت مسکن شده و این رقم در آینده نیز افزایش خواهد یافت".

صوت سخنرانی دکتر بذرپاش را اینجا بشنوید:

دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی 1

دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی 2

مهندس مالکی: بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن قطعی شده است

برنامه مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی اجرایی شد!

مهندس ارسلان مالکی نیز در راستای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه گفت: «بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن قطعی شده و در اختیار طرح قرار گرفته است. این ۴۸ هزار هکتار حاصل بررسی ۱۱۳ هزار هکتار زمین می‌باشد. یکی از کار‌هایی که در نهضت ملی مسکن به طور ویژه پیگیری شده است، تامین مسکن اقشار خاص، از جمله مسکن دانشگاهیان و جامعه کارگری است.»

صوت سخنرانی مهندس مالکی را اینجا بشنوید:

مهندس ارسلان مالکی؛ مدیر عامل سازمان ملی زمین ۱

مهندس ارسلان مالکی؛ مدیر عامل سازمان ملی زمین ۲

دکتر خطیبی: در۲۶ استان، مشابه اتفاق امروز در دانشگاه علامه‌طباطبائی درشرف رخ دادن است

برنامه مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی اجرایی شد!

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با تاکید بر این که سال‌های سال موضوع ساخت خوابگاه‌های متأهلی برای دانشجویان متأهل تعطیل و مغفول مانده بود اما در دو سال و نیم گذشته، جهش بسیارخوبی پیدا کرد و این عدد برابری می‌کند با آن چیزی که در طول ۶۰ سال گذشته ساخته شد، اضافه کرد: "امروز خدا را شاکر هستیم وعده‌ای که یک سال و نیم قبل به جامعه دانشگاهی داده‌ایم به ثمر نشسته است".

دکتر علی خطیبی بشارت داد: "برای کل آموزش عالی، در۲۶ استان، اتفاقی مشابه اتفاقی که امروز در دانشگاه علامه‌طباطبائی می‌افتد در شرف رخ دادن است. امیدواریم بتوانیم در همه دانشگاه‌ها این موضوع را پیگیری کنیم و برای دانشگاه‌هایی که زمین ندارند از اراضی دانشگاه‌هایی که زمین بیشتری دارند کمک بگیریم. ما یک خانواده هستیم و باید با کمک یکدیگر مسائل را حل کنیم".
وی همچنین افزود:" به کارکنان فاقد مسکن قول تامین مسکن داده بودیم که به طور حتم این قول عملی خواهد شد. امروز این اتفاق در دانشگاه علامه‌طباطبائی رخ می‌دهد و چند روز دیگر در سایر استان‌های کشور اتفاق می‌افتد".

صوت سخنرانی دکتر علی خطیبی را اینجا بشنوید:

دکتر علی خطیبی معاون اداری-مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

خبرنگار: مهسا رفیع زاده

عکاس خبری: هدیه خرمزی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

نظر شما