شناسهٔ خبر: 66978513 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس‌ دانشگاه علامه:

رئیس‌جمهورِ شهید، همت بالایی در رفع مشکل مردم داشت

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: عده‌ای به موضوع ساخت ۴ میلیون مسکن که توسط آیت الله رئیسی بیان شد، انتقاداتی مطرح می‌کردند اما این اقدام حاکی از همت بالای رئیس جمهور شهید برای رفع مشکل مردم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، عبدالله معتمدی امروز (یکشنبه) در آیین برنامه اجرایی مسکن و دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبایی اظهارداشت: وقتی ایت الله رئیسی گفتند ۴ میلیون مسکن خواهند ساخت بسیاری باور نداشتند و انتقاد کردند؛ اما باید توجه داشت آن سخنان نشان از همت بالای ایشان داشت و موجب شد مردم با این روند همراه شوند.

وی ادامه داد: مسکن دار شدن برای فاقدان مسکن تنها نفع اقتصادی ندارد بلکه آرامشی که از این جهت ایجاد می‌شود خیلی باارزش است.

معتمدی بیان کرد: ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ فرمان کلنگ زمینی مسکن دانشگاه علامه طباطبایی در کرج صادر شد و در ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به کمیسیون ماده پنج رفت و تغییر کاربری داده شد. اکنون تقاضا داریم کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

رییس دانشگاه علامه گفت: مشکل ما این است که ۱۳۰۰ نفر تقاضا در بخش مسکن دانشگاه داشتیم اما درخواست هم اکنون به ۱۳۵۰ نفر رسیده است و امیدوارم مساعدت شود تا محدودیت برطرف شود. امیدوارم با مسکن دار شدن همکارانی که دغدغه مسکن دارند شاهد رفع مشکل موجود باشیم.

وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم با اشاره به رشد تولید مسکن در دولت سیزدهم گفت: نرخ رشد تولید مسکن در بخش مسکن از منفی ۱۳.۵ در سال ۹۹ به ۴.۸ در سال ۱۴۰۲ رسیدیم بی شک نشان از همت و پیگیری رئیس جمهور شهید داشت. 


مهرداد بذرپاش گفت: دولت شهید رئیسی در بخش مسکن اساتید و  دانشگاهیان پیگیری‌های زیادی برای مسکن‌دار شدن بخش قابل توجهی از دانشگاهیان انجام داد و بخش قابل توجهی هم توسط دانشگاه‌ها انجام شد. بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شد و بخشی را نیز دولت تامین کرد. 


وی اظهارداشت: در یکی دو سال گذشته حدود یکصد هزار هکتار در شهرها و روستاهای کشور زمین وارد مدار ساخت مسکن و پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن کردیم و این برای اولین بار در تاریخ ایران است.  این در حالی است که در پروژه مسکن مهر میزان زمینی که وارد مدار ساخت شد هشت هزار هکتار بود و این چرخه ورود زمین در مدار ساخت هم اکنون متوقف نشده و ادامه دارد. 

به گزارش ایرنا، برنامه اجرایی مسکن دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی امروز در این دانشگاه و با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «عبدالله معتمدی» رئیس دانشگاه علامه طباطبایی،‌اساتید و کارمندان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

نظر شما