شناسهٔ خبر: 66988717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأمین مسکن متأهلی دانشگاه‌ها برابر با ۶۰ سال گذشته است

معاون وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم بحث مسائل دانشگاه‌ها برای رئیس‌جمهور شهیدمان اهمیت داشت به طوری که تأمین مسکن متأهلی دانشگاهیان در این دولت برابر با ۶۰ سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، برنامه اجرایی مسکن دانشگاهیان علامه طباطبائی صبح امروز یکشنبه 13 خرداد با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و عبدلله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سالن همایش های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

 
در این مراسم علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: به جامعه دانشگاهی قول داده بودیم بحث مسکن را برای کارمندان و اعضای هیات علمی که فاقد مسکن هستند، حل کنیم.

وی افزود: امروز خدا را شاکر هستیم که تقریباً وعده‌ای که یک سال و نیم قبل به جامعه دانشگاهی داده‌ایم به ثمر نشسته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم یادآور شد: این مسیر سختی‌هایی به همراه داشت. بعضاً گاهی مواقع با دکتر معتمدی تماس می‌گرفتم و می‌گفتم کاری که در حال انجام است شبیه به یک معجزه است. یک اتفاقاتی در این زمین افتاده بود که برطرف کردن آن کار به شدت سخت و طاقت‌فرسا بود.

خطیبی گفت: نگاه وزیر علوم و وزیر راه‌ و شهرسازی به حل مساله زمین و مسکن اعضای‌ هیأت علمی، نگاه‌ ویژه‌ای است. زمانی که با مشکل برخورد می‌کردیم این وزرا بازوی توانمند ما بودند.

وی افزود: در دولت سیزدهم بحث مسائل دانشگاه‌ها برای رئیس‌جمهور شهید فقیدمان اهمیت داشت. علاوه بر این موضوع حمایت از نخبگان، بحث نگهداشت نخبگان و ساخت‌ خوابگاه‌های متأهلی بسیار حائز اهمیت است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: سال‌های سال بحث ساخت خوابگاه‌های متأهلی برای دانشجویان متأهل تعطیل و مغفول مانده بود که در این دو سال و نیم گذشته این میزان جهش بسیار خوبی پیدا کرد و این عدد برابری می‌کند با آن چیزی که در طول 70-60 سال گذشته ساخته شد؛ لذا اهتمام مساله نگهداشت نخبگان و حمایت از نخبگان در این دولت خیلی جدی است.

خطیبی گفت: در چند استان و دانشگاه در شرف واگذاری زمین هستیم. برای کل آموزش عالی در 26 استان مشابه اتفاقی که امروز در دانشگاه علامه طباطبائی می‌افتد در شرف رخ دادن است. امیدواریم بتوانیم در همه دانشگاه‌ها این موضوع را پیگیری کنیم و برای دانشگاه‌هایی که زمین ندارند از اراضی دانشگاه‌هایی که زمین بیشتری دارند کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: در هر صورت ما یک خانواده هستیم و ما خانواده آموزش عالی باید با کمک یکدیگر مسائل را حل کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: به کارمندان قول داده‌ بودیم درخصوص بحث مسکن فاقدین مسکن به کارمندان جامعه دانشگاهی قولی داده بودیم که حتماً این قول عملی خواهد شد. امروز این اتفاق در دانشگاه‌ علامه طباطبائی رخ می‌دهد و چند صباح دیگر در سایر استان‌های کشور.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما