شناسهٔ خبر: 66978169 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با همکاری انجمن شیمی ایران برگزار می‌کند:

یازدهمین سمینار بین‌المللی شیمی و محیط زیست

یازدهمین سمینار بین‌المللی شیمی و محیط زیست، توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و با همکاری انجمن شیمی ایران در تاریخ ۶ الی ۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، سمینار شیمی و محیط زیست برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ توسط انجمن شیمی ایران و به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار شد و از آن تاریخ به‌طور مستمر و به صورت دوسالانه در یکی از دانشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.

با درخواست گروه شیمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و موافقت انجمن شیمی ایران برای برگزاری این سمینار به‌صورت بین‌المللی در سال ۱۴۰۳، یازدهمین دوره سمینار شیمی و محیط زیست به شکل بین‌المللی در تاریخ ۶ لغایت ۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار خواهد شد.

محور‌های سمینار شامل: دریاچه ارومیه، مشکلات محیط زیستی و احیاء آن، روش‌های نوین اندازه‌گیری، کنترل و حذف آلاینده‌های شیمیایی، ارزیابی مخاطرات محیط زیستی آلاینده‌های شیمیایی، شیمی و فناوری تولید و ذخیره‌سازی انرژی‌های پاک، پسماند‌های شیمیایی، مدیریت و بازیافت پسماند‌ها، تغییرات آب و هوایی، گرمایش زمین و راه حل شیمیدانان و شیمی سبز است.
گفتنی است علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وب‌سایت سمینار به آدرس  https://isce۲۰۲۴. azaruniv.ac.ir/Home/Index مراجعه کنند.
 

نظر شما