شناسهٔ خبر: 66977784 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی درهرمزگان

امروز در ساعات صبح شرایط جوی و دریایی آرام خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری دریایی پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ،امروز آسمان استان صاف خواهد بود.

دریا در ساعات صبح تا ظهر نسبتاً آرام خواهد بود، اما در ساعات بعدازظهر و شب، محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، مواج پیش بینی می‌شود.

بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع مواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد در این مناطق دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها بویژه در بنادرغربی استان و جزایر کیش و لاوان صورت پذیرد. 

روز دوشنبه از میزان سرعت باد‌های غربی در خلیج فارس کاسته می‌شود، اما افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز مورد انتظار است و دریا در این مناطق متلاطم خواهد شد. همچنین در ارتفاعات شرقی استان رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست. 

به لحاظ دمایی، طی امروز همچنان ماندگاری هوای گرم و خشک در غالب نقاط استان پیش بینی می‌شود و نوسانات دمایی ۱ تا ۲ درجه سلسیوس خواهد بود. از روز دوشنبه با افزایش رطوبت نسبی هوا، از میزان گرمای هوا کاسته خواهد شد.

توصیه می‌شود کماکان از تردد‌های غیر ضرور در طول روزاجتناب گردد. در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، صرفه جویی شود و سایر تمهیدات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

نظر شما