شناسهٔ خبر: 66981261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌بینی ناپایداری دریایی در خلیج فارس

محمدعظیم آتش‌پنجه

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان در ساعات صبح شرایط جوی و دریایی آرام خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری دریایی پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز یکشنبه ۱۳ خرداد، گفت: دریا در ساعات صبح تا ظهر نسبتاً آرام خواهد بود اما در ساعات بعدازظهر و شب، محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، مواج پیش‌بینی می‌شود.

مجتبی حمزه‌نژاد افزود: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر خواهد رسید که توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد در این مناطق دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها بویژه در بنادرغربی استان و جزایر کیش و لاوان در نظر گرفته شود.

وی گفت: روز دوشنبه از سرعت بادهای غربی در خلیج فارس کاسته می‌شود، اما افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز مورد انتظار است و دریا در این مناطق متلاطم خواهد شد.

حمزه نژاد افزود: در ارتفاعات شرقی استان رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست و به لحاظ دمایی نیز، امروز همچنان ماندگاری هوای گرم و خشک در بیشتر نقاط استان پیش بینی می‌شود و نوسانات دمایی یک تا دو درجه سلسیوس خواهد بود که از روز دوشنبه با افزایش رطوبت نسبی هوا از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

حمزه‌نژاد توصیه کرد: همچنان از رفت و آمدهای غیر ضرور در طول روز خودداری  و در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، صرفه‌جویی و سایر تمهیدات لازم در این خصوص در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما