شناسهٔ خبر: 66975939 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی راه و شهرسازی استان اردبیل:

پروژه بيمارستان نجف زاده با زيربناي 52 هزار و 855 مترمربع در اردبيل در حال اجراست

صاحب‌خبر -
پروژه بيمارستان نجف زاده با زيربناي 52 هزار و 855 مترمربع در اردبيل در حال اجراست
خبرگزاری آریا - رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای پروژه بیمارستان 500 تختخوابی مرحوم نجف زاده در شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از استان اردبیل، عبدالرحمن روحی رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بیمارستان 500 تختخوابی مرحوم علی نجف زاده به مساحت 52 هزار و 855 متر مربع در خیابان جام جم اردبیل در حال اجرا است.
وی افزود: این بیمارستان دارای سازه فلزی با طراحی عملکردی فاب خمشی ویژه و با زیربنای ساختمان اصلی 51 هزار و 500 مترمربع و ساختمان های جانبی آن با زیربنای 1355مترمربع بوده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 19 درصد بعنوان یک پروژه بزرگ و شاخص درمانی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال احداث است.
رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اقلیم سرد و کوهستانی منطقه و آب و هوای شهر اردبیل، الزامات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در حوزه صرفه جویی انرژی کاملا" رعایت شده است.
روحی در ادامه تاکید کرد: سیستم های تاسیساتی شامل تهویه مطبوع، سرمایش و گرمایش، برق اضطراری و همچنین اعلان و اطفاء حریق و سیستم های هوشمند در طراحی و اجرای این پروژه بزرگ درمانی بر اساس مقررات ملی ساختمان و آخرین استاندارهای پروژه های بیمارستانی لحاظ شده است.
وی گفت: با پایان یافتن بیمارستان 500 تختخوابی مرحوم علی نجف زاده، این مجتمع بزرگ درمانی جایگزین بیمارستان قدیمی فاطمی شهر اردبیل خواهد شد.
رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: در طراحی این بیمارستان 524 تخت شامل 312 تخت بستری ویژه نروسرجری، 12 تخت ویژه بستری، 12 تخت ویژه بستری عمومی، 50 تخت ویژه فوریت های پزشکی و اورژانس، 6 تخت ویژه بیماران دیالیز و همچنین دارای 24 اتاق عمل پیش بینی شده است.
عضو کمیته نظارت شورای فنی استان اظهار داشت: 211 میلیارد تومان تاسال 1401 به این پروژه هزینه شده و میزان اعتبار سال 1402 این پروژه مهم درمانی 103 میلیارد و 650 میلیون تومان است.
روحی در پایان گفت: این بیمارستان 500 تختخوابی جزء پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بوده و مقرر گردیده یک هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای این پروژه درمانی اختصاص یابد.

نظر شما