شناسهٔ خبر: 66972853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی راه و شهرسازی استان اردبیل:

پروژه بیمارستان نجف زاده با زیربنای ۵۲ هزار و ۸۵۵ مترمربع در اردبیل در حال اجراست

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای پروژه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم نجف زاده در شهر اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، عبدالرحمن روحی رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم علی نجف زاده به مساحت ۵۲ هزار و ۸۵۵ متر مربع در خیابان جام جم اردبیل در حال اجرا است.

وی افزود: این بیمارستان دارای سازه فلزی با طراحی عملکردی فاب خمشی ویژه و با زیربنای ساختمان اصلی ۵۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ساختمان های جانبی آن با زیربنای ۱۳۵۵مترمربع بوده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصد بعنوان یک پروژه بزرگ و شاخص درمانی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال احداث است.

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اقلیم سرد و کوهستانی منطقه و آب و هوای شهر اردبیل، الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در حوزه صرفه جویی انرژی کاملا" رعایت شده است.

روحی در ادامه تاکید کرد: سیستم های تاسیساتی شامل تهویه مطبوع، سرمایش و گرمایش، برق اضطراری و همچنین اعلان و اطفاء حریق و سیستم های هوشمند در طراحی و اجرای این پروژه بزرگ درمانی بر اساس مقررات ملی ساختمان و آخرین استاندارهای پروژه های بیمارستانی لحاظ شده است.

وی گفت: با پایان یافتن بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم علی نجف زاده، این مجتمع بزرگ درمانی جایگزین بیمارستان قدیمی فاطمی شهر اردبیل خواهد شد.

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: در طراحی این بیمارستان ۵۲۴ تخت شامل ۳۱۲ تخت بستری ویژه نروسرجری، ۱۲ تخت ویژه بستری، ۱۲ تخت ویژه بستری عمومی، ۵۰ تخت ویژه فوریت های پزشکی و اورژانس، ۶ تخت ویژه بیماران دیالیز و همچنین دارای ۲۴ اتاق عمل پیش بینی شده است.

عضو کمیته نظارت شورای فنی استان اظهار داشت: ۲۱۱ میلیارد تومان تاسال ۱۴۰۱ به این پروژه هزینه شده و میزان اعتبار سال ۱۴۰۲ این پروژه مهم درمانی ۱۰۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است.

روحی در پایان گفت: این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جزء پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بوده و مقرر گردیده یک هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای این پروژه درمانی اختصاص یابد.

نظر شما