شناسهٔ خبر: 66974419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دستگیری ده‌ها معترض حامی فلسطین  در دانشگاه امریکایی

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

با تداوم اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های امریکا، پلیس با خشونت تمام با این فرایند مقابله می‌کند و در تازه‌ترین اقدام، دانشگاه «سانتاکروز» در کالیفرنیا اعلام کرد حدود ۸۰ نفر حین اعتراض به جنگ در غزه دستگیر شدند. 
دولت امریکا در کنار کمک‌های گسترده تسلیحاتی و مالی از رژیم صهیونیستی، هرگونه اعتراضات داخلی علیه صهیونیست‌ها را با شدت تمام سرکوب می‌کند. رسانه‌های امریکایی روز شنبه گزارش کرده‌اند پلیس به چادر‌های دانشجویان حمله و این چادر‌ها را جمع‌آوری کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد از ۱۸ آوریل به این سو دست‌کم ۳ هزار و ۱۱۷ نفر در محوطه‌های ۶۳کالج و دانشگاه امریکا دستگیر شده‌اند.
 به گزارش روزنامه نیویورک‌پست، دانشجویان کلمبیا بار دیگر خواستار قطع ارتباط این دانشگاه با شرکت‌های مرتبط با اسرائیل، در بحبوحه تهاجم بی‌وقفه به غزه شدند. گزارش‌ها حاکی است که اندکی پس از برپایی این چادرها، نیرو‌های امنیتی دانشگاه کلمبیا وارد شده و شروع به برچیدن برخی از این چادر‌ها کردند. به گزارش این روزنامه، معترضان نزدیک به ۲۲۰ نفر بودند و پس از اقدام نیرو‌های امنیتی، شعار «شرم بر پرسنل امنیتی» سر دادند. جمعه‌شب موزه هنر بروکلین نیویورک نیز شاهد اعتراض‌های ضداسرائیلی بود و حامیان مردم غزه در حرکتی اعتراضی، بخش‌هایی از این موزه را به تصرف خود درآوردند. معترضان در موزه بروکلین با در دست داشتن بنر‌هایی که روی آن‌ها «شعار فلسطین را آزاد کنید» و «دست از نسل‌کشی بردارید» نوشته شده بود خواهان پایان جنگ در غزه شدند. شبکه فاکس‌نیوز نیز از اعتراض معلمان و دانش‌آموزان در نیویورک خبر داد و نوشت: معلمان و دانش‌آموزان امریکایی دیروز جمعه در نیویورک در اعتراض به جنگ غزه دست از کار کشیدند و از کلاس‌های درس خارج شدند. گفته می‌شود در این اعتراض‌ها، صد‌ها معلم و دانش‌آموز شعار از «نهر تا بحر» سر می‌دادند. برگزارکنندگان این تظاهرات را در اعتراض به «نسل‌کشی مردم فلسطین توسط اسرائیل» دانستند.

نظر شما