شناسهٔ خبر: 66958735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تداوم اعتراضات آمریکایی‌ها علیه جنگ غزه و برخورد خشونت‌بار پلیس

امیرمحمد سهرابی

حامیان فلسطین به منظور اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وارد موزه بروکلین در نیویورک شدند و پلیس آمریکا جهت سرکوب مخالفان جنگ غزه، تعدادی از آنها را بازداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، معترضان ضد جنگ غزه که نه تنها علیه این جنگ، بلکه نسبت به موضع آمریکا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کنند، روز جمعه وارد موزه بروکلین نیویورک شدند و با نصب بنرها و شعارهایی مبنی بر «فلسطین را آزاد کنید» خواستار آتش‌بس و توقف این جنگ شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که این موزه مجبور شده به دلیل اعتراضات حامیان فلسطین و درگیری میان معترضان و پلیس آمریکا، یک ساعت زودتر از زمان مقرر تعطیل کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، تعدادی از معترضان بازداشت شده‌اند اما سخنگوی اداره پلیس نیویورک گفت تا زمان پایان اعتراضات، شمارش دقیق نسبت به افراد بازداشتی اعلام نخواهد شد.

اعتراضات پس از وقوع در موزه بروکلین، همچنین ساعت‌ها در محوطه بیرونی ادامه داشته است اما سخنگوی اداره پلیس نیویورک مطمئن نیست که آیا همچنان معترضان در داخل ساختمان هستند یا خیر.

موزه بروکلین در ایمیلی به رویترز ادعا کرد: «به آثار هنری موجود و تازه نصب شده آسیب وارد شده است و کارکنان امنیتی مورد آزار فیزیکی و کلامی قرار گرفته‌اند.»

این خبرگزاری هم‌چنین گزارش کرد که دست‌کم یکی از مجسمه‌های محوطه بیرونی موزه دچار آسیب شده و اسپری رنگ بر روی آن پاشیده شده است.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که صدها معترض به سمت ورودی‌ موزه بروکلین رفته و اگرچه گاردهای امنیتی مانع ورود بسیاری از آنها شده اما به هر حال برخی از آنها از ورودی عبور کرده و وارد لابی موزه شده‌اند.

همچنین بنری از بالای نمای نئوکلاسیک موزه بروکلین آویزان شده که بر روی آن نوشته شده است: «فلسطین را آزاد کنید، از نسل‌کشی دوری کنید.»

ارتش رژیم صهیونیستی با تشدید حملات به رفح در جنوب و جبالیا در شمال نوار غزه، برای دویست و سی و نهمین روز متوالی به جنگ نسل‌کشی در نوار غزه ادامه داده و درحال ارتکاب جنایات بیشتر و هدف قرار دادن آوارگان در چادرهایشان است.

طی این هفت ماه اخیر، سرتاسر جهان بارها شاهد اعتراضات علیه جنگ غزه و همدستی آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی بوده است. ماه گذشته میلادی این اعتراضات به طور گسترده و فراگیری وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ایالات متحده شد و بسیاری از افراد را در این اعتراضات همراه کرد اما این درحالیست که همچنان رژیم صهیونیستی به جنایات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و بسیاری از مردم، آمریکا و برخی کشورهای غربی را در این جنایات همدست می‌دانند.

روزنامه آمریکایی «دیلی نیوز» نوشت بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی در نیویورک به دلیل تداوم جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در اقدامی اعتراضی، کلاس‌های درس را ترک کردند.

تداوم اعتراضات آمریکایی‌ها علیه جنگ غزه و برخورد خشونت‌بار پلیس دبیرستان «برانکس ساینس» ۳۱ مه

بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی در اعتراضاتشان علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با این رژیم، بنرهایی را طراحی کرده‌، شعارهای حامی فلسطینی بر روی آنها نوشته‌ و خواستار آتش‌بس جنگ غزه شده‌اند.

«سوفیا» دانش‌آموز سال آخر دبیرستان در بروکلین گفت: «فکر می‌کنم این فرصت خوبی برای دانش‌آموزان نیویورکی است تا نظر خود را بیان کنند، زیرا بسیاری از دانش‌آموزان نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، پلیس آمریکا وارد دانشگاه «سانتا کروز» کالیفرنیا شده و حدود ۸۰ تن از معترضان فلسطینی را بازداشت کرده است. این پلیس هم‌چنین چادرهای معترضان را که در محوطه بیرونی دانشگاه برپا شده بودند، برچیدند.

تداوم اعتراضات آمریکایی‌ها علیه جنگ غزه و برخورد خشونت‌بار پلیس دانشگاه «سانتا کروز» کالیفرنیا

«اسکات هرناندز-جیسون» سخنگوی دانشگاه «سانتا کروز» کالیفرنیا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «برای هفته‌ها، به شرکت‌کنندگان در اعتراضات دستورالعمل‌های واضح و مکرر داده شد تا چادرها را جمع کنند. به آنها اطلاع داده شد که اقدامات آنها غیرقانونی و ناامن است و صبح امروز نیز به آنها اخطاریه‌های متعددی از سوی پلیس داده شد که برای جلوگیری از دستگیری منطقه را ترک کرده و متفرق شوند. متاسفانه بسیاری از پیروی از این دستورالعمل خودداری کردند و افراد زیادی دستگیر شده‌اند.»

هنوز مشخص نیست آیا در جریان این بازداشت‌ها و سرکوب‌ها، آسیبی به دانشجوها وارد شده است یا خیر. هم‌چنین کلاس‌های روز جمعه از ترس حضور معترضان حامی فلسطین در فضای دانشگاه به طور مجازی برگزار شد. گزارش شده است که دانشجویان «سانتا کروز» کلاس‌های درس را ترک کرده و در اقدامی اعتراضی حاضر به شرکت در کلاس‌های درس نیستند.

شبکه خبری المیادین هم گزارش کرد که دانشگاه یوسی‌ال‌ای نیز شاهد افزایش درگیری‌ها در محوطه دانشگاه بوده و کارکنان دانشگاه در کنار دانشجویان به دلیل تداوم جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب زده‌اند.

تداوم اعتراضات آمریکایی‌ها علیه جنگ غزه و برخورد خشونت‌بار پلیس «رشیده طلیب»

دانشگاه ایالتی وین در دیترویت هم طی روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل تداوم اعتراضات دانشجویان، کلاس‌های حضوری را لغو کرد و به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه داد. «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا هم در این اعتراضات حضور داشته است.

انتهای پیام

نظر شما