شناسهٔ خبر: 67292270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکست حزب حاکم انگلیس در انتخابات بر اساس نظر سنجی‌ها

بر اساس آخرین نظرسنجی ها، حزب حاکم محافظه کار در انتخابات پیش رو ۲۵۷ کرسی را از دست خواهد داد که سنگین‌ترین شکست این حزب در دویست سال اخیر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، نتایج تازه‌ترین نظر سنجی مشترک موسسه یوگاو و اسکای نیوز مانند نتایج نظر سنجی‌های سایر موسسات در ماه‌های اخیر، از سنگین‌ترین شکست حزب حاکم محافظه کار در دویست سال اخیر حکایت دارد.

<div id="video-display-embed-code_11236566"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264809/11236566?width=600&height=350"></script></div>

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حزب حاکم محافظه کار در انتخابات پیش رو ۲۵۷ کرسی از دست خواهد داد.

یک شهروند انگلیسی درباره علت رویگردانی مردم از حزب حاکم این کشور می‌گوید: ریشی سوناک نخست وزیری اش فاجعه بار است. حزب محافظه‌کار نشان داد دیگر از رای دهندگان سنتی‌اش نمایندگی نمی‌کند، هیچ تلاش موثری برای مهار بحران اقتصادی و مشکلات اجتماعی انجام نداده است، به همین علت پیش بینی می‌شود حزب کارگر به راحتی برنده انتخابات شود هر چند امیدی هم به این حزب نیست.

صف ۷.۵ میلیون نفری بیماران منتظر درمان در بیمارستان‌های دولتی، وضع بالاترین مالیات‌ها بر اساس گزارش موسسه مطالعات پولی در انگلیس و افزایش بدهی‌های دولت به بیش از دو تریلیارد و ششصد میلیارد پوند در کنار بحران‌های اجتماعی از جمله علت‌های رویگردانی مردم از حزب حاکم محافظه کار پس از ۱۴ سال زمامداری ارزیابی شده است.

یک شهروند انگلیسی دراین باره می‌گوید: من فکر می‌کنم در این کشور بسیاری از مردم برای تامین هزینه‌های ضروری زندگی مستاصل شده اند. یاد ندارم سازمان ملی بهداشت و درمان ما اینچنین بحران زده شده باشد. نظام آموزشی یا خدمات اجتماعی ما اینقدر آسیب دیده باشد، مردم تغییر می‌خواهند، اما به نظر حزب رقیب هم نمی‌تواند تغییر خاصی در وضع موجود ایجاد کند.

انتخابات عمومی در انگلیس برای تعیین ۶۵۰ نماینده مجلس عوام و تشکیل دولت بعدی انگلیس ۱۴ تیر ماه در سراسر این کشور برگزار می‌شود که به علت شرایط داخلی این کشور و شرایط جهانی، یکی از حساس‌ترین انتخابات دهه‌های اخیر ارزیابی شده است.

نظر شما