شناسهٔ خبر: 67293200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری انتخابات در پنج نمایندگی ایران در پاکستان

سفیر ایران در پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در پاکستان پنج نمایندگی در شهر‌های اسلام آباد، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور دارد که برنامه ریزی شده تا در همه این نمایندگی‌ها انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از آمادگی کامل همه نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورمان در پاکستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

<div id="video-display-embed-code_11236787"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264853/11236787?width=600&height=350"></script></div>

رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تمام هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم برای مشارکت ایرانیان مقیم پاکستان در انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.

وی در این مصاحبه ضمن عرض تسلیت مجدد شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد گفت: اعلام زمان انتخابات در ایران و آمادگی کامل برای برگزاری این امتحان دموکراسی نشانه استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: از همان روزی که خبر شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان اعلام شد، به دستور مقام معظم رهبری و مطابق با قانون اساسی زمان انتخابات جدید اعلام و تا امروز همه چیز مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته دنبال شده است.

سفیر کشورمان با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان نیز دستور العمل لازم برای برگزاری انتخابات در تمام نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در خارج از کشور را صادر کرده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاکستان پنج نمایندگی در شهر‌های اسلام آباد، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور دارد که برنامه ریزی شده تا در تمام این نمایندگی‌ها انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

وی افزود: اگرچه تعداد رای دهندگان در برخی از نمایندگی‌ها کم است، اما در شهر «کراچی» مرکز ایالت سند پاکستان ایرانی‌های زیادی هستند که برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق رای می‌روند.

امیری مقدم ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران با تمامی سرکنسولگری‌های کشورمان در راستای برنامه ریزی روند برگزاری انتخابات در تماس است، در این راستا روز گذشته شخصاً از سرکنسولگری ایران در شهر پیشاور بازدید داشته و آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این شهر را بررسی کردم.

وی افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد صندوق‌های رای گیری به حداکثر مناطقی که ایرانی‌ها در آن حضور دارند برده شود تا تمام ایرانی‌ها به توانند از حق رای دهی خود استفاده کنند.

به گفته سفیر کشورمان در پاکستان ارسال فهرست نمایندگان شورای نظارت بر انتخابات در تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران و هماهنگی با نیرو‌های امنیتی محلی پاکستان برای تامین امنیت روند برگزاری انتخابات از دیگر برنامه ریزی و فعالیت‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پاکستان است.

نظر شما