شناسهٔ خبر: 66973159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی:

شعر مهمترین ابزار در جنگ روایت‌ها است

ساوه - ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شعر مهمترین ابزار در جنگ روایت ها برای ماندگاری فرهنگ ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد سبزی عصر شنبه در سومین رویداد شعر روح الله و سوگواره شهدای خدمت درساوه اظهار کرد: تصویر سازی، اثرگذاری، مانایی و ماندگاری از مهمترین ویژگی های شعر است که می توان با اتکا به این ابزار فرهنگ و اندیشه امروز جامعه را به عنوان یک میراث برای آیندگان به یادگار گذاشت.

وی افزود: امروزه همه دنیا درگیر جنگ روایت ها است و در این بین شعری می تواند برای آیندگان و انتقال درست روایت مفید باشد که روایتی صحیح و درست را از اتفاقات و رویدادهای جامعه امروز به نسل آینده منتقل کند.

حجت الاسلام سبزی یادآور شد: انتظار می رود شاعران کشور در عرصه های مختلف به ویژه در سرودن اشعار آیینی به گونه ای رفتار کنند که مخاطبان آنان در آینده بتوانند با اتکا به این آثار، تحریفات مختلفی که از واقعیت های جامعه ایران توسط غرب به جامعه جهانی القا می شود را با واقعیت تشخیص دهند.

وی همچنین با اشاره به شهادت شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: خون هر شهید همواره جریان تازه ای در رگ های نظام اسلامی بوده و لازم است تمامی دست اندارکاران نظام با تاسی از راه شهیدان خدمات خود را ارایه کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هشتم تیر ماه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می شود افزود: مردم باید از بین نامزدها اصلح ترین آنان که از شاخص های مردمی، جهادی و ولایی بودن است را انتخاب کنند.

اصغر مظفری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه هم در این آیین با اشاره به اینکه حوادث تاریخی و پدیده های جهان خلقت اگر با هنر آمیخته شود ماندگاری بیشتری دارد افزود: شاعران فرهنگ و ادب ایران زمین از گذشته تا امروز توانسته اند با زبان شعر رشادت ها و دلیر مردی های برزگان را به تصویر بکشند.

برگزاری سومین رویداد ملی شعر روح اله و سوگواره شهدای خدمت به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) از هفته گذشته در شهرستان های استان مرکزی آغاز شده است.

آیین اختتامیه این رویداد ۱۴ خرداد همزمان با سالروز رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران در شهر خمین، زادگان امام راحل برگزار می شود.

این مراسم در ساوه با حضور مسئولان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حضور برگزار شد و شاعران به قرائت تازه‌ترین سروده‌های خود در رثای امام راحل، شهید جمهور و شهدای خدمت پرداختند.

نمایشگاه کتاب، زنده نویسی خوشنویسی، خلق آثار هنری شهدای خدمت و نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

نظر شما