شناسهٔ خبر: 66995366 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دومین رویداد شعرروح الله و سوگواره شهدای خدمت در ساوه

دومین رویداد شعرروح الله و سوگواره شهدای خدمت در ساوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اصغر مظفری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری دومین رویداد شعرروح الله و سوگواره شهدای خدمت خبرداد و بیان داشت: این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون بسیج هنرمندان،کانون های فرهنگی هنری مساجد،مؤسسه فرهنگی هنری چشمه سار اندیشه و هنر، قرارگاه فرهنگی شهیدآوینی، انجمن فرهنگی هنری استان مرکزی به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهادت شهدای خدمت حضرت آیت الله رییسی و همراهان در روز شنبه مورخ 12 خرداد ماه جاری در محل سالن سلمان ساوجی برگزار گردید.


  در این همایش حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سبزی نماینده محترم شهرستانهای ساوه و زرندیه ضمن تقدیرو تشکر از برگزارکنندگان اظهار داشت: تصویر سازی باعث اثرگذاری،مانایی و ماندگاری اشعار می شود که با استفاده از این ابزار می توان فرهنگ  و اندیشه های امروز را به آیندگان به یادگار گذاشت.


حجت الاسلام سبزی تصریح کرد: امروز همه دنیا درگیر جنگ روایت ها است و در این بین شعر می تواند برای آیندگان و انتقال درست روایت هامفید و مؤثر باشد.

 وی یادآور شد: شاعران کشور در عرصه های مختلف به ویژه در سرودن اشعار آیینی به گونه های رفتار کنند که روایت گران در آینده بتوانند با استفاده از این آثار جامعه اسلامی را هدایت نموده و  در برابر جبهه باطل ایستادگی نمایند.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به شهادت شهیدآیت الله رییسی و همراهان ابراز داشت: خون هر شهید همواره جریان تازه ای در رگ های نظام اسلامی بوده و لازم است تمامی دست اندرکاران نظام با تأسی از راه شهیدان خدمات خود را ارائه کنند.

اصغرمظفری سرپرست اداره ارشاد ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه اظهار داشت: حوادث تاریخی زمانی در ذهن باقی می ماند که با هنرآمیخته شود.در فرهنگ فارسی یکی از هنرهایی که در طول تاریخ تأثیر گذاربوده زبان شعراست.زبان شعر توانسته رشادت ها،دلیریها ،ایثار،شهادت و از خود گذشتگی مردان بزرگ را زنده نگه دارد مانند مقاومت رزمندگان اسلام در زمان دفاع مقدس و شهادت شهدای خدمت.

مظفری افزود: شاعران پرتوان ما با اشعار خود به ویژگی های شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدخدمت همچون درایت حضرت امام،آینده نگری حضرت امام و اخلاق مداری،خدمت به مظلومان و دین مداری پرداختند.


مظفری گفت: دیوان اشعار حضرت امام خمینی(ره) عرفانی،اخلاقی،سیاسی است و عرفان حضرت امام(ره) باعث پیروزی و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.


مظفری درخاتمه گفت: در اشعار حضرت امام چهار نکته مهم و اساسی وجود دارد ؛ رابطه انسان و خدا ، خدا و جهان،انسان کامل و نیایش.

نظر شما