شناسهٔ خبر: 66972758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر کشور:

آرمان‌های حکمرانی اسلامی در وجود شهید رئیسی متجلی بود

وزیر کشور گفت: تحقق آرمان‌های حکمرانی اسلامی و ترجمان واقعی اخلاق اسلامی و حرفه‌ای در وجود شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای دیگر متجلی شده بود که همین موجب شد همه مردم یکپارچه، هماهنگ و متحد، جایگاه این شهدا را ارج بنهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، احمد وحیدی، شامگاه شنبه_ دوازدهم خرداد_ در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در جمع مردم شهر سنندج اظهار کرد: امروز کردستان سرافراز، سنندج قهرمان و همه نقاط کشور در مصیبت و عزای جمعی از شهدای خدمت و در رأس آن رئیس‌جمهور شهید هستند.

وی افزود: بزرگداشتی که از این شهدا به عمل آمد و شکوه و عظمت حضور مردم در گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا نشان داد که آن‌ها از جانب مردم مهر تأیید وفای به عهد گرفتند و از جانب خدا نیز به بهترین وجه پذیرفته شدند.

وزیر کشور ادامه داد: این شهدا رفتند اما ماندگار شدند و نقطه جدیدی در تحولات جمهوری اسلامی و این کشور بزرگ رقم زدند.

وحیدی اضافه کرد: ما اتفاقات مهمی را از ابتدای انقلاب تاکنون داشته‌ایم که هرکدام بسیار سنگین بوده‌اند اما امروز برگ جدیدی از تاریخ این کشور رقم خورد و خودمان را در آستانه یک تحول جدید می‌بینیم.

وی گفت: این شهدا با رفتن خود آنچنان فضایی را درست کردند و ساختند که میلیون‌ها انسان نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان خودشان را در مقابل یک بازبینی سیاسی و اجتماعی دیدند و بار دیگر همه حکمرانی اسلامی را از نگاه و روش این شهید بزرگوار دریافتند.

شهید آیت‌الله رئیسی مظهر وحدت شد

وزیر کشور افزود: همه، تحقق آرمان‌های حکمرانی اسلامی و ترجمان واقعی اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را در وجود شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای دیگر دیدند که این حکمرانی و اخلاق و نگاه به مردم موجب شد که همه مردم یکپارچه، هماهنگ و متحد، جایگاه این شهدا را ارج بنهند.

وحیدی ادامه داد: امروز همه نقاط کشور رنگ و بوی شهید رئیسی را دارد و همه جا مملو از خاطرات این شهید بزرگوار است که در مدت کمتر از سه سال این چنین قلب‌ها را به تصرف خود درآورده است.

آرمان‌های حکمرانی اسلامی در وجود شهید رئیسی متجلی بود

وی تصریح کرد: مردم کردستان و سنندج قهرمان هم در استقبال‌هایی که در سه سفر استانی آیت‌الله رئیسی داشتند نشان دادند که قوم کرد، لر، ترک، بلوچ، ترکمن و عرب یک وحدت واقعی و هویتی دارند.

وزیر کشور اضافه کرد: مردم کردستان و همه اقوام شهید رئیسی را از خودشان می‌دانستند و امروز عواطف مردم در سراسر کشور و حتی سایر کشورهای جهان در مورد این شهید بزرگوار تبلور و تجلی پیدا کرده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: ما مفتخریم که در این کشور الهی چنین افرادی را داریم که مظهر وحدت و عشق به مردم می‌شوند که نمونه آنها شهید سلیمانی، بهشتی، باهنر، رجایی، بروجردی و در رأس آنها امام راحل و رهبر عزیزمان هستند.

حضور مردم، نشان دهنده استحکام درونی قدرت در نظام جمهوری اسلامی است

وی گفت: حضور پرشور مردم در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، از سوی دیگر نشان دهنده استحکام درونی قدرت در نظام جمهوری اسلامی است که اگر این اتفاق در هر جای دیگر می‌افتاد، کشور در افق بسیار تاریکی فرو می‌رفت، اما در کشور ما به برکت استحکام ساخت درونی قدرت و برکت وجود رهبر عزیز و شالوده‌های ایمانی مردم، اگر چه غم بزرگی بود اما دیدیم که با کمال استحکام، ملت صبور و مؤمن ما از کنار این اتفاق هم عبور کرد تا آینده‌ای درخشان را بسازد.

وزیر کشور تصریح کرد: همانطور که در دفاع مقدس مورد حمله قرار گرفتیم، اگرچه که تلخ بود اما شیرینی پیروزی را چشیدیم و اوج عظمت و قدرت کشور را دیدیم و دیدند.

وحیدی تاکید کرد: دیگرانی که چشم طمع به این کشور دارند، بدانند که هرگز نخواهند توانست تا زمانی که ملت ما متمسک به خدا و اسلام و تحت رهبری فرزانه حرکت می‌کند هرگز آسیب نخواهند دید و تلخی‌ها در استحکام کشور خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

وی افزود: این اتفاق غربی‌ها و نگاه‌های بیرونی را دچار تعجب کرد چون منتظر بودند و پیش‌بینی‌هایی کرده بودند که در پس این حادثه اتفاقاتی در کشور بیفتد اما ملت ما از این اتفاق، یک پیروزی بزرگ درست کرد.

وزیر کشور گفت: بیش از ۶۰ هیأت از کشورهای مختلف فقط برای تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و عرض تسلیت به ایران آمدند که این جز اقتدار ملت و کشور ما نیست و ما در همه لحظات عزتمندی کشور را شاهد بوده‌ایم.

وحیدی افزود: شهید رئیسی در مقابل مردم بسیار خاضعانه و در مقابل مستکبران با عظمت صحبت می‌کرد و صحبت‌های ایشان را در سازمان ملل دیدیم که چگونه از قرآن و مردم فلسطین و حق مظلومان دفاع کردند.

وی گفت: مردم فهیم کردستان نیز در طول عمر انقلاب اسلامی، بخش بزرگی از انقلاب بوده و نشان داده‌اند که هیچ طمع‌ورزی و توطئه‌گری نمی‌تواند در صفوف این مردم نفوذ کند.

نظر شما