شناسهٔ خبر: 66996067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر کشور در بزرگداشت شهادت سید محرومان در سنندج:

شکوه حضور کردستاني‌ها در مراسم شهداي خدمت بيانگر وفاداري مردم به آرمان‌هاست /صبح طلوع بيداري و تمدن اسلامي نزديک است /ترجمان واقعي اخلاق اسلامي و حکومتي در وجود شهيد جمهور نمايان بود

صاحب‌خبر -
شکوه حضور کردستاني‌ها در مراسم شهداي خدمت بيانگر وفاداري مردم به آرمان‌هاست /صبح طلوع بيداري و تمدن اسلامي نزديک است /ترجمان واقعي اخلاق اسلامي و حکومتي در وجود شهيد جمهور نمايان بود

خبرگزاری آریا_وزیر کشور  از مردم کردستان که از شهید جمهور به خوبی یاد کردند،  قدردانی کرد و گفت: این حضور باشکوه بیانگر وفاداری مردم به ارزش‌ها و آرمان‌هاست و با قدرت این پیوستگی را ادامه می‌دهیم تا به قله‌های عظمت و پیروزی دست یابیم.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ احمد وحیدی روز شنبه 12 خرداد در آئین  بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که با حضور استاندار کردستان و جمع کثیری از آحاد مردم در پیاده‌راه فردوسی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه زیستن، شدن و رفتن در  آیه شریفه؛ “عهدی با خدا بسته شد، در این راه باید صادقانه ایستاد و ادامه دهنده وعده صادق بود” نهفته است.
وی با بیان اینکه امروز ایران عزیز، کردستان سرافزار و سنندج قهرمان در مصیبت و عزای جمعی از شهدا و در رٲس آنها رئیس جهمور شهید هستند گفت: این شهیدان از زبدگان خلق بودند که بر عهد خود ثابت قدم ماندند و نتیجه این پایداری را در شکوه حضور مردم در مراسم گرامیداشت یاد آن عزیزان سفرکرده، به نظاره نشستیم.
وزیر کشور تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم بدرقه این شهیدان نشان داد که این شهدا از جانب مردم مهر تایید وفای به عهد را خوردند و از جانب خداوند به بهترین وجه ممکن پذیرفته شدند.
وحیدی با بیان اینکه شهدا رفتند اما نام و خاطرشان ماندگار و نقطه جدیدی در تحولات این نظام رقم زدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاقات زیادی را شاهد بوده‌ایم اتفاقاتی که می‌توانست در تحقق  تاریخ این مرز و بوم نقش‌آفرین باشد.
وی با تاکید بر اینکه امروز برگ جدیدی از تاریخ این کشور ورق خورده است، گفت: شهدا با رفتن خود آنچنان فضای را ساختند که میلیون‌ها انسان نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان خود را در مقابل بازبینی درونی، اجتماعی و سیاسی دیدند و یک نوبت دیگر بیداری برای همگان اتفاق افتاد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه با این اتفاق بار دیگر همه حمکرانی اسلامی را از رفتار، کنش و نگاه شهید آیت‌الله ریسی دیدند، افزود: امروز  همه مردم تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را در وجود این شهید والامقام را دیدند و ترجمان واقعی اخلاق اسلامی را در اخلاق شهید رئیسی و همراهان ایشان به نظاره نشستند که این نگاه باعث شد تا همه مردم یکپارچه این حرکت را ارج نهند.
وحیدی با بیان اینکه چطور می‌شود که در طول سه سال اینگونه قلب را به تصرف  درآورد، خاطرنشان کرد: امروز در کردستان عزیز حضور داریم، استانی که جای‌جای آن مملو از رنگ و بوی و خاطرات شهید رئیسی است.
وی تصریح کرد: مردم شریف و قهرمان کردستان در استقبال هایشان در سه سفر رئیس جمهور به این دیار حضوری باشکوه خلق کردند و در آستانه سفر چهارم بودند که میسر نشد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم کردستان در بدرقه شهید رئیسی نیز حماسه حضور آفریدند، گفت: شکوه حضور مردم، نشان از وحدت واقعی، ایمانی و هویتی این ملت است لذا همانگونه که مردم کُرد شهید رئیسی را از خود می‌دانند سایر اقوام کشور نیز ایشان را از خود  می‌دانستند.
وحیدی اظهار کرد: امروز شاهدیم که احساسات و عواطف مردم در سراسر کشور و سایر کشورهای دیگر در وجود شهید رئیسی تبلور یافته و اینچنین است که ما مفتخریم در این کشور الهی چنین کسانی داریم که مظهر وحدت و اتحاد مردم می‌شوند.
وی شهیدان سردار سلیمانی، باهنر، بروجردی، بهشتی و در راس امام خمینی(ره) و وجود پر برکت مقام معظم رهبری را مظهر وحدت و توجه همگان دانست و گفت: این وحدت و یکدلی مردم نشان‌دهنده استحکام ساخت درونی قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در کشور ما به برکت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایمانی راسخ میان مردم، گرچه همه مصیبت‌زده و داغدار هستیم با قدرت از کنار این حادثه تلخ عبور کردیم و می‌رود از این حادثه جانکاه آینده‌ای درخشان‌تر بسازیم.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه ملت ایران توانسته در هر موضوعی آینده‌ای درخشان‌تر بسازد، خاطرنشان کرد: همانگونه که کشور ما در دفاع مقدس دچار هجمه دشمنان بود، قدرت و باور قلبی مردم، شیرینی پیروزی را به ارمغان آورد.
وحیدی تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان این نظام بدانند که هرگز نخواهند توانست به ملت بزرگی که متمسک به خدا و اسلام و تحت رهبری معظم‌له هستند، آسیب برسانند و در استحکام این ملت خدشه‌ای وارد کنند.
وی با بیان اینکه باید به مردم غیور کردستان که همواره در لسان و بیانات مقام رهبری به عظمت و شکوه آنان اشاره شده است، درود فرستاد، گفت: مردم کردستان بخشی از انقلاب بوده، هستید و خواهید بود و نشان دادید هیچ توطئه‌گری نمی‌تواند در صفوف مردم این دیار رخنه کند.وزیر کشور به حضور شهید رئیسی در پیاده راه فردوسی سنندج در ایام پسا اغتشاشات گریزی زد و افزود: حضور ایشان در این مکان و در میان مردم، معادلات ضدانقلاب را برهم زد و لحظات و تصاویر باشکوهی را خلق کرد، و این واقعیتی است که بدخواهان قادر به تغییر آن نیستند.
وحیدی با تاکید بر اینکه امروز با شهیدان پیمان می‌بندیم که راهشان را با قدرت ادامه خواهیم داد، افزود: بیش از 60 هیات از سراسر جهان  برای تشیع شهید رئیسی و همراهان ایشان به ایران آمدند و این اقتدار و افتخاری برای ماست.
وی تصریح کرد: مردم غزه ایستادگی در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی را از مردم ایران به ارث برده‌اند و در مقابل زیاده خواهی زیاده خواهان و مستکبران ایستاده‌اند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه شهید بزرگوار ما در مقابل مردم خود متواضعانه بود و در برابر مستکبران با عظمت صحبت کرد و صحبت‌های خود را در مجامع بین المللی دیدید که جانانه از فلسطین و غزه دفاع کرد، گفت: ظالمان باید بدانند عمر آنها رو به پایان است و صبح طلوع بیداری انسان‌ها و صبح طلوع تمدن اسلامی نزدیک است.
وحیدی در پایان سخنان خود بار دیگر از مردم کردستان که از شهید جمهور به خوبی یاد کردند و یاد او را گرامیداشتند  قدردانی کرد و افزود: این حضور باشکوه بیانگر وفاداری مردم به ارزش‌ها و آرمان هاست و با قدرت این پیوستگی را ادامه می‌دهیم تا به قله‌های عظمت و پیروزی دست یابیم.

نظر شما