شناسهٔ خبر: 67391984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش پرونده‌ از رسالت‌های مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح است

قزوین - ایرنا - رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین گفت: پیشگیری با کمک آگاهی بخشی نقش مهم و ارزنده‌ای در کاهش آسیب و مشکلات مردم و حتی پرونده‌های ویژه کارکنان شاغل در نیروهای مسلح دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر جلالی روز پنجشنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: هرگونه تهدید و نا امنی می‌تواند هر یک از ما، خانواده و آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد که باید بر موضوع پیشگیری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: فراجا بازوی قدرتمند دستگاه قضایی برای تحقق عدالت در جامعه است و به طور قطع اجرای قانون بدون حضور فراجا معنایی نخواهد داشت.

جلالی تصریح کرد: کارکنان فراجا با جان و دل بدون توجه به مشکلات و کاستی ها پا به عرصه خدمتگذاری گذاشته و مظلومانه به شهادت می رسند که جای دارد از خدمات و زحمات این قشر تقدیر و تشکر شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با جرایم به ویژه از نوع خشن مانند قدرت نمایی اراذل و لوباش یا جرایم اقتصادی و دیگر موضوعاتی که موجب بروز مشکلات برای مردم شده است، حمایت همه جانبه‌ای از پلیس خواهد داشت.

آسیب‌های کارکنان فراجا به دلیل فقدان آگاهی لازم است

سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی قزوین نیز در این دیدار بیان کرد: موفقیت های مجموعه انتظامی استان مرهون حمایت‌ها و پشتیبانی ویژه‌ای است که دستگاه قضایی از نیروهای مسلح فراجا داشته است.

وی اضافه کرد: محور فعالیت فراجا به لحاظ تنوع ماموریتی و همچنین میزان ارتباط مردمی که با شهروندان در موضوعات مختلف دارد، موجب شده کارکنان این نیروی خدمتگذار در معرض آسیب‌های بیشتری نسبت به عزیزان ارزشمند ما در سپاه و ارتش قهرمان قرار گیرند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از آسیب های مربوطه در خصوص کارکنان ناشی از فقدان آگاهی کافی بوده است، تشریح کرد: این مهم نیازمند اقدامات پیشگیرانه است تا به نحو مقتضی هزینه‌های کمتری ایجاد شود.

آموزش کارکنان فراجا باید دقیق و بروز باشد

امیر سام نژاد، دادستان نظامی قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: قضات، کارکنان دستگاه قضایی و ضابطین بیشترین تاکید و توجه قانونگذار را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: برخی از تخلفات به دلیل نبود آگاهی کافی کارکنان اتفاق افتاده که در صورت ورود به موقع و برخورد جدی با این دست از تخلفات، پیشگیری مطلوب قابل انجام بوده و از بروز بسیاری از جرایم جلوگیری خواهد شد.

سام نژاد با اشاره به اینکه آموزش های کارکنان فراجا باید دقیق، جدی و بروز باشد، ادامه داد: تفاوت ماموریتی فراجا به عنوان یک نیروهای مسلح سه بعدی که در حوزه ماموریتی وزرات کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و دستگاه قضایی با تنوع گسترده فعالیت می کند، با تنوع و حساسیت بیشتری مواجهه است.

دادستان نظامی قزوین خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و صیانت از کارکنان نیروهای مسلح برنامه های مطلوبی پیش بینی شده و سازمان در تلاش است با اولویت قرار دادن امر پیشگیری از بروز تخلفات و جرایم به سوی کاهش آمار پرونده ها گام بردارد.

نظر شما