شناسهٔ خبر: 67518899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی با حضور ۱۶ هزار ناظر شورای نگهبان در حال برگزاری است

مشهد-ایرنا- مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: ۸۰ هزار نفر در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان فعالیت دارند که هم اکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از این تعداد اعضای هیات نظارت و بقیه اعضای هیات اجرایی و بازرسی اند.

صاحب‌خبر -

کمال سرویها روز جمعه در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی در مشهد افزود: همه ملزومات انتخاباتی از تهران دریافت و به شهرستان‌ها ارسال شده است و کمترین مشکلی احساس نمی‌شود و امروز با آمادگی کامل و تعامل حداکثری با هیات‌های اجرایی کار را پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: سعی کردیم با افزایش برخی شعب در مناطق پرجمعیت مانند حرم مطهر از ازدحام و حضور مردم برای رای دادن در صف ها جلوگیری کنیم از این رو مردم فرصت را مغتنم بشمارند و از این فرصت تا قبل از ظهر استفاده‌ کنند و رای دادن خود را به انتهای شب موکول نکنند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: گاهی افرادی که تجربه کافی انتخاباتی ندارند مطالب و شایعاتی را منتشر می‌کنند لذا درخواست می شود مطالب ابتدا با هیات های نظارت و اجرایی اعلام شود تا مستندات را ارایه کنیم.

سرویها افزود: ماه محرم را در پیش داریم و فردا یکی از نامزدها پیروز خواهد شد، مراسم پیروزی باید متناسب با محرم و در شان مردم باشد و نتایج انتخابات هر چه بود حامیان و ستادهای نامزدهای انتخابات بپذیرند و استقبال کنند.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم خراسان رضوی جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بیشترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

نظر شما