شناسهٔ خبر: 66973396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وحیدی: شهادت آیت‌اللە رئیسی نقطە جدیدی از تحولات جمهوری اسلامی را رقم زد

اقتصادنیوی: احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: شهادت آیت‌اللە رئیسی نقطە جدیدی از تحولات جمهوری اسلامی را رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی امروز (۱۲خرداد) در گرامیداشت یاد شهدای خدمت کە در پیادەراە فردوسی سنندج برگزار شد، اظهار کرد:  امروز ایران عزیز ما، کردستان سرافراز ما، سنندج قهرمان ما و همە نقاط این مرز و بوم در مصیبت و عزای جمعی از شهدا و در راس آن‌ها رئیس جمهور شهید است کە اینان از جملە زبدگان خلق بودند کە در وعدە خود صادق ماندند و در عهد خود با خدا پایدار عمل کردند و دیدیم نتیجە وفاداری بە عهد خدا را.
وحیدی عنوان کرد: بزرگداشتی کە از شهدای خدمت بە عمل آمد و این شکوە و عظمت حضور مردم در گرامیداشت یاد این شهدا نشان داد کە این‌ها از جانب مردم مهر تایید وفای بە عهد را دریافت کردند و از جانب خدا هم پذیرفتە شدند.
وی ادامە داد: آن‌ها رفتند اما ماندگار شدند و نقطە جدیدی در تحولات جمهور اسلامی و این کشور بزرگ رقم خورد.
وحیدی اضافە کرد: در کشوری همچون ایران از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاقات سنگینی رخ دادە است و هر کدام می‌توانست موثر در تاریخ این مرز و بوم باشد و امروز برگ جدیدی از این تاریخ رقم خورد و ما امروز خود را بر آستان یک تحول جدید می‌بینیم.
وی بیان کرد: این شهدا با رفتن خود آنچنان فضایی ساختند کە میلیون‌ها انسان در سراسر جهان خود را در مقابل بازبینی درونی و بازبینی سیاسی دیدند، لذا یک نوبت دیگر بیداری در پس این حادثە برای همگان اتفاق افتاد.

وزیر کشور همچنین در ادامە سخنان خود عنوان کرد: یک نوبت دیگر همە بە این حقیقت پی بردند کە حکمرانی و آرمان‌های اسلامی را از نگاە و رفتار و کنش یک شهید بزرگوار آیت‌اللە شهید رئیسی ببینند.
احمد وحیدی افزود: این اخلاق، این حکمرانی و این نگاە بە مردم و نگاە بە وظیفە موجب می‌شود کە همە مردم یکپارچە، متحد این حرکت بزرگ را ارج بنهند و در این راە حرکت کنند.
وی اظهار کرد: امروز در کردستان عزیز هستیم، همە نقاط این کشور امروز رنگ و بوی شهید آیت‌اللە رئیسی را دارد، هرجا کە می‌رویم مملوء از خاطرات این شهید است.
وحیدی اضافە کرد: شهید آیت‌اللە رئیسی توانست در همین دوران بسیار کم حکومت خود قلب‌ها را تصرف و همە در فراق ایشان بنالند.
وی اضافە کرد: حضور پرشور مردم سنندج و مردم شریف کردستان هم در استقبال خود از شهید جمهور و هم در بدرقە ایشان، نشان از وحدت حقیقی و هویتی یک ملت دارد.
وحیدی ادامە داد: ما مفتخریم در این کشور الهی چنین کسانی را داریم کە مظهر وحدت و عشق مردم می‌شوند.
وزیر کشور عنوان کرد: اینکە خداوند این چنین عشق‌هایی را در دل مردم می‌اندازد یک رمز و راز الهی است و این از دست بندە خارج است.
احمد وحیدی بیان کرد:  امروز می‌بینیم کە همە ایران یکپارچە و یکدست بە عنوان مظهر وحدت گرد هم آمدەایم و این شهدای بزرگ را بزرگ می‌داریم.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر این اتفاق نشان دهندە استحکام ساخت درونی قدرت در نظام جمهوری اسلامی است و اگر این اتفاق در هرکجای جهان اتفاق می‌افتاد کشور در یک افق تاریکی فرو می‌رفت، اما در کشور ما بە برکت استحکام ساخت درونی قدرت و بە برکت وجود رهبری عزیز و آن شالودەهای ایمانی کە امروز در بین مردم ما گستردە است، ملت با کمال استحکام از کنار این حادثە عبور کرد و می‌رود کە از این حادثە جانکاە آیندەای بسیار درخشان بسازد.
وحیدی بیان کرد: کسانی کە طمع بر این خاک و ملت دارند بدانند کە هرگز نخواهند توانست تا زمانی کە این مردم متمسک بە اسلام و خدای متعال و تحت رهبری، رهبر خردمند و فرزانە کشور است، هرگز آسیب نخواهند دید و نمی‌توانند خدشەای بر وحدت ملی ما وارد کنند و این حقیقت غربی‌ها را دچار تعجب و چە بسا شک کردە است.
وی تصریح کرد: دشمنان منتظر بودند تا در پی این حادثە ناگوار اتفاق‌ها رخ دهد و برای آن پیش‌بینی‌هایی کردە بودند، اما دیدند کە هیچ اتفاقی نیفتاد و ملت باحضور خود از این حادثە تلخ یک پیروزی بزرگ درست کرد.
وحیدی ادامە داد: ما امروز پیمان می‌بندیم کە راە شهدا را قدرتمندانە دنبال کنیم.
وی اظهار کرد: حضور ٦۰ هیئت در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، جز نشان از اقتدار ملت بزرگ ایران و وحدت و یکپارچگی ملت نیست.
وزیر کشور اضافە کرد: امروز ایستادگی مڵت غزە در مقابل دشمن نشان از آن است کە ملت غزە وحدت و یکپارچگی و مقاومت را از مردم ایران یاد گرفتەاند، اینکە چگونە در برابر اتفاقات تلخ بایستند و پیروزی را برای خود رقم بزنند.
شهید بزرگوار ما در مقابل مردم خود بسیار متواضع و در مقابل مستکبران آنچنان با عظمت و قوت صحبت می‌کرد که سخنان ایشان را در مجامع بین‌المللی و سازمان ملل شنیدیم که چگونه جانانه از قرآن عظیم و با تمام وجود از مردم فلسطین دفاع کرد.

نظر شما