شناسهٔ خبر: 66970283 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح ویژه برنامه‌های شهرداری تهران برای مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره)

مژگان انصاری

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ویژه برنامه‌های شهرداری تهران برای مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره) را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مصطفی زیبایی نژاد در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد ارتحال امام‌خمینی(ره) با بیان اینکه ستاد بزرگداشت ارتحال در مجموعه آستان امام‌ راحل تشکیل می‌شود و از ۳ ماه قبل جلسات مکرری برگزار شده است، گفت: امسال با تدبیر شهردار تهران در مجموعه شهرداری نیز ستاد ارتحال امام راحل در معاونت فرهنگی شکل گرفت که در این راستا ۶ کمیته شامل فرهنگی، خدمت شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل، پشتیبانی و آی تی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه هر کدام از این کمیته‌ها تاکنون ۹۵ درصد اقدامات را انجام داده‌اند، گفت: در معاونت خدمات شهری اقداماتی همچون آماده سازی پارکینگ تا رفع سدمعبر و تأمین خودروی برقی، ایمنی و... انجام شده و در حوزه زیباسازی نیز توسط سازمان زیباسازی از روز گذشته اکران‌های شهری آغاز شده و فضاسازی اطراف حرم نیز امشب به پایان می‌رسد. کمیته عمرانی نیز امسال اقدامات زیرساختی انجام داده است و کمیته حمل و نقل هم مباحث ترافیکی را با کمک پلیس راهور به طور ویژه دنبال می‌کند و در کل شهرداری تهران به صورت ویژه به زائران خدمات ارائه خواهد کرد.

زیبایی نژاد با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی امسال رویکردمان موضوع «امام قدس» است که با توجه به سخنان و رویکرد امام‌خمینی که مبنای روز قدس را نیز پایه گذاری کردند، شعارها هم پیرامون‌امام قدس شکل گرفته است، ادامه داد: همچنین ایده «امام وعده صادق» نیز در دستور کار قرار دارد که براین اساس ۵ پردیس در محوطه حرم‌ و در جماران و درمنطقه ۲۰ شکل خواهد گرفت که به صورت ویژه به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برپایی سینما انقلاب برای پخش فیلم آسمان غرب خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه خانواده، اتاق مادر و کودک، نمایشگاه اقوام، برپایی نماز جماعت و نشست تبیین را در حاشیه مراسم ارتحال خواهیم داشت؛ اما یک کار ویژه‌ای را برای امسال طراحی کردیم که بر این اساس در ضلع شرقی حرم پردیس امام قدس برپا خواهد شد که ویژه برنامه‌ای را با موضوع «رفح» برپا خواهد شد و همچنین استیج تلویزیونی خواهیم داشت و از صبح روز ۱۴ خرداد ماه نیز برنامه های پردیس ویژه برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال اولین کتاب چند رسانه‌ای به نام سلام روح الله تهیه شده و برای زائران حرم چاپ شد، اظهار کرد: سرود «امام قدس» نیز ساخته شده است و کتاب «فلسطین از دیدگاه امام خمینی» نیز تهیه و توزیع می‌شود که البته ویژه برنامه‌هایی در سراهای محلات طراحی و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مورد ویژه برنامه‌های نوجوانان و جوانان برای تابستان نیز طراحی شده است، گفت: در سراها و بوستانها برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده برای شهروندان طراحی شده است.

باید امام راحل را به نسل جدید بشناسانیم‌

زیبایی نژاد نیز در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: در ستاد ارتحال بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول هستند و شهرداری در خدمت ستاد ارتحال امام است.

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران بعد از هر مراسم، جلسات آسیب شناسی برگزار می‌شود، گفت: برای مراسم ارتحال امسال کارهای زیربنایی و تاثیرگذار و اقدامات خوبی انجام شده و طراحی‌ها را بر روی نوجوانان معطوف کردیم و مسابقات و داستانهایی برای آشنایی دانش آموزان و نوجوانان تهیه کردیم تا این قشر امام راحل و آرمانهایش را بشناسند و باید امام راحل را به نسل جدید بشناسانیم‌.

انتهای پیام

نظر شما