شناسهٔ خبر: 67288883 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رایزنی دادستان‌های کل ایران و امارات با محوریت ارتقای همکاری‌های حقوقی و قضایی

زهرا میرزایی

دادستان‌های کل ایران و امارات در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی دادستان‌های کل کشورهای عضو گروه بریکس به رایزنی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی دادستان‌های کل کشورهای عضو گروه بریکس که در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شد، دادستان‌های کل دو کشور ایران و امارات به گفت‌وگو نشستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، گفت: توسعه و تعمیق همکاری‌های حقوقی و قضایی و استفاده از ظرفیت تعاملات بین المللی دو کشور با توجه به مناسبات گسترده دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و همچنین پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی دو سویه لازم است.

حمد سیف الشمسی، دادستان کل امارات نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی خود، عنوان کرد: برای اجرای تفاهمنامه‌های حقوقی در زمینه معاضدت قضایی و مقابله با جرائم سازمان یافته فرا سرزمینی و بین المللی آمادگی کامل داریم.

در این دیدار تأکید شد تا بخش‌های بین‌الملل دادستانی کل دو کشور رایزنی کرده و پیش‌نویس برنامه دوساله‌ای را تنظیم و برای امضاء دادستان‌های کل در ایران یا امارات آماده کنند.

امارات همزمان با کشورمان از ابتدای سال ٢٠٢۴ میلادی به عضویت کامل گروه بریکس درآمده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما