شناسهٔ خبر: 66960319 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا(ع)

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت روز زیارتی آن حضرت، شروع شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی، با بیان اینکه روز بیست و سوم ماه ذیقعده به روایتی شهادت امام رضا (ع) و روز زیارتی مخصوص آن حضرت است، گفت: همه ساله در این روز حرم رضوی میزبان دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) است که از راه‌های دور و نزدیک برای زیارت به آستان حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند.

شریعتی‌نژاد با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های صبح شهادت حضرت ثامن‌الائمه (ع) اظهار کرد: این ویژه برنامه‌ها از ساعت ۹ صبح شنبه ۱۲ خرداد با بیان احکام و مسائل شرعی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر آغاز شد و در ادامه زیارت جامعه کبیره توسط حجت‌الاسلام سید مسعود موسوی قرائت شد.

وی ادامه داد: مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) توسط ذاکران اهل بیت (ع) سید محمود صفاتی و محسن عرب خالقی و سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از دیگر برنامه‌های صبح شهادت امام رضا (ع) است.

*ویژه برنامه‌های شام شهادت امام رضا (ع)
معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی اضافه کرد: ویژه برنامه‌های شام شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) نیز ساعتی قبل از اذان مغرب با قرائت قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری و قرائت زیارت جامعه کبیره توسط مهدی سروری آغاز می‌شود.

شریعتی نژاد گفت: این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه سرایی حاج احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی رضا رحیمی عنبران ادامه پیدا می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی‌تبار درباره سیره رضوی و قرائت دعای عالیة المضامین و عزاداری و مرثیه سرایی رضا عرفانیان پایان بخش ویژه برنامه‌های ایام زیارتی حضرت رضا (ع) خواهد بود.

بزرگان دین همواره بر زیارت عتبات عالیات و حرمین شریفین امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) تاکید فراوانی دارند و از همین رو روز‌های خاصی به زیارت قبور امامان شریفمان سفارش شده است، درباره زیارت امام رضا (ع) چند روز ویژه مانند ولادت، شهادت، بیست و سوم و بیست و پنجم ذی القعده، ماه رمضان و ماه رجب سفارش شده است.
روز بیست‌وسوم ذی‌القعده که بنا برقولی درچنین روزی امام رضا (ع) به شهادت رسیده‌اند از جمله روز‌هایی است که شیخ عباس قمی در مفاتیح‌الجنان و نیز سیدبن‌طاووس در اقبال‌الاعمال برای زیارت امام رضا (ع) مستحب ذکر کرده‌اند و به نظر می‌رسد به استناد همین کلام سید بن طاووس روز بیست و سوم این ماه به عنوان روز زیارتی حضرت مشهور شده است و زیارت ایشان از دور و نزدیک مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما