شناسهٔ خبر: 66957532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا(ع)

مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) سخنرانی وعاظ زیارت جامعه کبیره و بیان احکام و مساپل شرعی از مهمترین برنامه های صبح شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی است.

صاحب‌خبر -


ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا(ع)
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی به برگزاری ویژه برنامه‌های صبح شهادت حضرت ثامن‌الائمه(ع) اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۲ خرداد در این ویژه برنامه‌ها به بیان احکام و مسائل شرعی می پردازد و در ادامه حجت‌الاسلام سید مسعود موسوی زیارت جامعه کبیره را قرائت می کند. 

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) توسط ذاکران اهل بیت(ع) سید محمود صفاتی و محسن عرب خالقی و سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از دیگر برنامه‌های صبح شهادت امام رضا(ع) است.

وی گفت: ویژه برنامه‌های شام شهادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) نیز ساعتی قبل از اذان مغرب با قرائت قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری و قرائت زیارت جامعه کبیره مهدی سروری آغاز می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه سرایی حاج احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، رضا رحیمی عنبران ادامه پیدا می‌کند. 

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی‌تبار پیرامون سیره رضوی و قرائت دعای عالیة المضامین و عزاداری و مرثیه سرایی با نوای رضا عرفانیان پایان بخش ویژه برنامه‌های ایام زیارتی حضرت رضا(ع) و ایام زیارتی آن حضرت خواهد بود.

روز بیست و سوم ماه ذیقعده به روایتی شهادت امام رضا(ع) و روز زیارتی مخصوص آن حضرت است و همه ساله در این روز با فضیلت حرم مطهر رضوی میزبان خیل دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است که از راه‌های دور و نزدیک برای زیارت به آستان ملک پاسبان حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند. 

نظر شما