شناسهٔ خبر: 67490300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ساخت مدرسه و مسجد در ۱۶ سایت مسکن مهر استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از ساخت مدرسه و مسجد در ۱۶ سایت مسکن مهر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی از در دست اجرا بودن ساخت بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ۱۶ سایت مسکن مهر در استان در حال انجام است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی واحدهای تجاری و فرهنگی موردنیاز در این سایت‌ها، افزود: در هر کدام از سایت‌ها علاوه‌بر مراکز تجاری، اراضی موردنیاز برای ساخت دو باب مدرسه و یک مسجد تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان یک‌سوم اعتبارات موردنیاز برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی مجتمع‌های مسکن مهر نظیر را تأمین و به دستگاه‌های خدمات‌رسانی همچون آب‌وفاضلاب، برق منطقه‌ای و توزیع برق تخصیص داده است.

حسینی طباطبایی با بیان اینکه بر اساس قانون و بخشنامه راه و شهرسازی هزینه‌های ایجاد خدمات زیربنایی در اراضی نهضت ملی مسکن به‌صورت یک‌سوم برعهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن و دستگاه‌های خدمات‌رسان است، تصریح کرد: با تلاش همکاران ما فرایند آماده‌سازی و اجرای خدمات زیربنایی در بسیاری از سایت‌های انجام شده یا در حال انجام است.

وی از تخصیص اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: اعتبارات مربوط به این بخش در سال جدید پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از تأمین زمین برای ساخت واحدهای این پروژه در دو شهر سمنان و دامغان خبر داد و گفت: مشکل زمین در این دو شهر برطرف و اراضی برای ساخت پروژه‌ها تأمین شده است.

حسینی‌طباطبایی با اشاره به کمبود اراضی در شهرستان دامغان، اظهار کرد: با تأمین زمین‌های دو طرح ۵۹ هکتاری و ۴۵ هکتاری، مشکل زمین در دامغان حل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در ادامه از تأمین ۱۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر در ایوانکی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اراضی دولتی در شهر گرمسار، رایزنی‌هایی برای تأمین زمین از بخش خصوصی شده است و اراضی مورد نیاز به‌زودی برای آماده‌سازی تحویل راه و شهرسازی می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سمنان و دامغان، تصریح کرد: با توجه به آماده‌سازی اراضی فرایند تحویل زمین‌ها با مشمولان و واجدان شرایط به‌تازگی آغاز شده است و در هفته گذشته، اراضی به ۱۲۰۰ نفر تحویل شد.

حسینی‌طباطبایی از تأمین زمین برای طرح‌های جوانی جمعیت و ایثارگران در استان خبر داد و گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت، زمین به ۵۱۳ خانوار واگذار شده است، ضمن اینکه زمین به ۴۰۰ خانواده ایثارگر واجد شرایط در استان نیز تحویل شد.

نظر شما