شناسهٔ خبر: 67483897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در ۱۶ سایت استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در ۱۶ سایت این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد حسینی‌طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، نهضت ملی مسکن را از اقدامات جهادی و مؤثر دولت شهید رئیسی در راستای خانه‌دار کردن مردم عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در اداره کل راه شهرسازی استان سمنان ما در قالب 16 سایت نهضت ملی مسکن تفاهم اجرای آماده‌سازی را با شهرداری‌های استان در دست اجرا دارد.

وی افزود: در راستای مطلوبیت سکونت در سایت‌های نهضت ملی مسکن، احداث واحدهای تجاری، دو باب مدرسه و مسجد در هر سایت در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان  با بیان اینکه اعتبارات احداث این امکانات روبنایی از محل صندوق ملی مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن تأمین‌شده است تصریح کرد: امیدواریم در سال 1403 بخشی از عملیات اجرایی احداث این خدمات روبنایی انجام شود.

حسینی طباطبایی عنوان کرد: در خصوص بحث خدمات زیربنایی نیز وزارت راه و شهرسازی مطابق با مصوبه شورای عالی مسکن، یک‌سوم از هزینه‌های تأمین اعتبار خدمات زیربنایی در طرح نهضت ملی مسکن را در نظر گرفته است که به دستگاه‌های آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق استان سمنان تخصیص داده می‌شود.

به گفته وی، در سال گذشته برای استان سمنان 100 میلیارد و 750 میلیون تومان تخصیص داده و به دستگاه‌ها پرداخت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه بیشتر تقاضای مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در این استان مربوط به شهرهای سمنان و دامغان است بیان کرد: با توجه به الحاق اراضی 205 هکتار زمین به شهر سمنان در قسمت شمال شرقی این شهر، بحث واگذاری اراضی به مشمولین طرح آغازشده است.

حسینی طباطبایی تصریح کرد: در هفته گذشته تخصیص واگذاری اراضی برای یک هزار و 200 نفر از متقاضیان به‌صورت گروه‌های چهار نفره ساخت انجام شد.

وی افزود: در همان اراضی 205 هکتاری بحث واگذاری زمین به 513 خانواده در اجرای طرح جوانی جمعیت انجام‌شده و همچنین برای حدود 400 خانواده هم بحث واگذاری زمین در قالب حمایت از ایثارگران صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان  با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر دامغان گفت: در خصوص شهر دامغان نیز در قالب سایت 48 هکتاری، 59 هکتاری و 45 هکتاری بوستان، تأمین اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر انجام‌شده است.

حسینی طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر دامغان، یک هزار و 410 واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سایت 48 هکتاری پیش‌بینی‌شده در حال ساخت است اظهار داشت: برای باقیمانده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت شهر دامغان نیز در قالب اراضی 59 هکتاری و 45 هکتاری شهرک بوستان دامغان این پروژه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/363/

نظر شما