شناسهٔ خبر: 66959328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

بازار مشترک برای عرضه کفش ویتنام و کفش هیدج ایجاد می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بازار مشترک برای عرضه کفش ویتنام و کفش هیدج ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، صمد یوسفی‌اصل امروز _شنبه دوازدهم خرداد_ در دیدار با علی‌اکبر نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی (پایتخت ویتنام) با ارائه ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار کرد: فرهنگ‌ها و سبک زندگی جوامع از عوامل اصلی و تعیین‌کننده در رویکردهای اقتصادی و تولیدات آن مناطق هستند.

وی با اشاره به تجربه‌های موفق کشور ویتنام به‌ویژه در آزادسازی اقتصادی، اصلاح سیاست‌های پولی و مالی افزود: فعالیت در بازار این کشور آسیای جنوب شرقی، دروازه‌های ورود به بازارهای پربازده سنگاپور، تایوان و اندونزی را نیز به روی ما خواهد گشود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به ظرفیت استان در حوزه تولید کفش گفت: صنعت کفش می‌تواند موجب پیوندی عمیق بین ویتنام و شهرستان هیدج زنجان و تبیین الگوهای همکاری‌های مشترک برای عرضه این محصول در بازارهای جهانی شود، چراکه شهرستان هیدج یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفش در ایران محسوب می‌شود و به کشورهایی همچون مصر، تونس، آذربایجان، عراق، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز صادر می‌شود.

یوسفی‌اصل ادامه داد: ترسیم خط همکاری و تولید مدرن و به‌روز کفش، در میان ویتنام و هیدج نه‌تنها ما را با تقاضای بازارهای جهانی همگام خواهد کرد، بلکه فرصت ویژه‌ای را نیز به‌منظور شناخت فرهنگ، ویژگی‌های بازار، روحیات تجار و نحوه تجارت مردمان کشورهای آسیای جنوب شرقی، برای ما ایجاد خواهد کرد.

وی سایر ظرفیت‌های بالقوه و صنایع، از جمله صنعت برق و فناوری دیجیتال را نیز مستعد آغاز همکاری‌های سودمند عنوان کرد و افزود: در این شرایط نیاز است با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، زمینه‌های شناخت طرفین، بسترهای گفت‌وگوهای تجاری، فرصت‌های بهبود تجارت خارجی و جذب سرمایه‌گذار خارجی فراهم شود.

علی‌اکبر نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی نیز به تناسب ساختار سیاسی و نوسانات اقتصاد جهانی با اشاره به جایگاه کشور ایران در این جبهه اقتصادی گفت: حفظ ثبات اقتصاد کلان یکی از ویژگی‌های مهم و شاخص کشور ویتنام است که موجب ایجاد انگیزه در فاکتور تولید و ورود به بازارهای جهانی شده است.

وی پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری را پر فایده دانست و تاکید کرد: انجام این مهم یکی از رویکردهای اساسی سفارت‌خانه ایران در ویتنام است.

نظر شما