شناسهٔ خبر: 66956859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی خوزستان خبر داد

رشد ۳.۵ برابری کمک‌هزینه مسکن مددجویان بهزیستی خوزستان در دولت سیزدهم

دلال آلبوشهبازی

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به رشد کمک به تامین مسکن مددجویان در دولت شهید رئیسی گفت: در سال ۱۴۰۰ در حوزه خرید و ساخت مسکن در مجموع برای ۴۳۹ خانوار، ۳۹ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض پرداخت شد اما سال ۱۴۰۲ به ۹۰۳ خانوار بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان کمک هزینه ساخت و خرید مسکن پرداخت شده و خوزستان در این حوزه حدود سه و نیم برابر رشد در اعتبار داشته است.

صاحب‌خبر -

مهران کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی ده‌ها نوع خدمت سخت و سنگین در جامعه انجام می‌دهد و عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم در همه این خدمات رشد چند برابری داشته و اقدامات بسیار بزرگی در حوزه بهزیستی انجام شده است.

وی افزود: یکی از خدمات بهزیستی در خوزستان کمک به تامین مسکن مددجویان است. در سال ۱۴۰۰ در حوزه خرید و ساخت مسکن در مجموع برای ۴۳۹ خانوار، ۳۹ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض پرداخت شد اما سال ۱۴۰۲ به ۹۰۳ خانوار بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان کمک هزینه ساخت و خرید مسکن پرداخت شده و خوزستان در این حوزه حدود سه و نیم برابر رشد در اعتبار داشته است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همچنین در شروع دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ میزان ودیعه مسکن بلاعوض پرداختی بهزیستی خوزستان به ۴۰ خانوار با مبلغ حدود ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شد که در پایان سال ۱۴۰۲ به ۸۳۰ خانوار و حدود ۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

کریمیان بیان کرد: بهزیستی خوزستان در سال ۱۴۰۰، به ۹۶۶ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرد و در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۵۱۲ معلول و مددجو تسهیلات اشتغال‌زایی قرض الحسنه پرداخت شد و طرح‌های اشتغال را راه‌اندازی کردند. 

وی با بیان اینکه در حوزه معلولان خدمات بسیار خوبی توسط بهزیستی ارائه شده است، عنوان کرد: در آغاز فعالیت این دولت، ۴۹ هزار و ۳۸۸ معلول مستمری‌بگیر در بهزیستی خوزستان داشتیم و تعداد زیادی پشت نوبت مستمری بودند اما تا پایان سال ۱۴۰۲، تعداد معلولان مستمری‌بگیر به ۸۳ هزار و ۵۴۴ نفر رسید و حدود ۶۹ درصد رشد داشتیم و در حال حاضر فرد واجد شرایط پشت نوبت مستمری نداریم.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همچنین پرداخت هزینه حق پرستاری که به معلولان خیلی شدید پرداخت می‌شود، از ۳ هزار و ۳۵۱ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار و ۵۹ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و حدود سه برابر رشد داشته است.

وی افزود: کمک هزینه وسایل توانبخشی نیز از ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲رسیده است یعنی ۱۶۸ درصد در اعتبارات خرید وسایل توانبخشی رشد داشته‌ایم.

کریمیان گفت: همچنین کمک هزینه خرید وسایل بهداشتی برای معلولان خیلی شدید از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر به ۱۰ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است که ۱۰۸ درصد رشد داشته است. کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان از ۵۲۰ میلیون تومان در آغاز دولت سیزدهم به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و حدود پنج برابر رشد داشته است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات بی‌نظیر دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهیدمان، موضوع استخدام و اشتغال معلولان در ادارات بود که به یاری خدا نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان در ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در استان خوزستان ۸۸۱ معلول با تحصیلات دانشگاهی در این آزمون ثبت نام کرده‌اند و ۲۵۷ نفر از این تعداد در ادارات و سازمان‌های سراسر استان جذب خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما