شناسهٔ خبر: 66952628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمرکز گرایی ریشه برخی از مشکلات چند ساله استان

تمرکز گرایی ریشه برخی از مشکلات و نارضایتی‌ها در استان اصفهان است.

صاحب‌خبر -

تمرکز گرایی ریشه برخی از مشکلات چند ساله استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ استاندار اصفهان در نشست دانش‌آموختگان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در تالار «شهید بهشتی» دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ریشه برخی از مشکلاتی که چند سال در استان‌ها بلاتکلیف مانده ناشی از نگاه تمرکزگراست و همین مساله موجب نارضایتی مردم شده است.
سیدرضا مرتضوی افزود: ما در یک نظام اجرایی تمرکزگرا حرکت می‌کنیم که برای کشور آسیب‌هایی را به همراه دارد.
وی ادامه داد: در این شرایط، مطلوب است که مؤسسه امام خمینی (ره)، آثار منفی تمرکزگرایی را شناسایی و برای برون رفت از آن چاره‌اندیشی کند.
مرتضوی با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت مسائل جدی داریم، گفت: برای مثال یکی از مشکلات، جداسازی جامعه نخبگان از سایر دانش‌آموزان بوده که امروز سایر مجموعه‌های دانش‌آموزی را به رخوت کشیده است.
وی گفت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) می‌تواند آسیب‌هایی این چنینی را در حوزه مأموریت‌های خود قرار دهد و با ارائه راهکار‌های کارشناسی، راه برون رفت از آنها را برای دلسوزان نظام و دولت روشن کند.
استاندار اصفهان همچنین با تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیات همراهان گفت: پس از این اتفاق جانسوز، اگر نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نبود، ممکن بود اتفاقات ناگواری در کشور رخ دهد همانگونه که در سایر کشور‌ها این گونه حوادث می‌تواند روند حرکت مردم و دولت‌ها را تغییر دهد.
مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نام مجموعه‌ای آموزشی برای تحصیل دانشجویان و طلبه‌های شیعه است که در سال ۱۳۷۲ پایه‌گذاری شد.

نظر شما