شناسهٔ خبر: 66925604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیل در شتاب گیری اجرای طرح کارخانه نوآوری هوشمند اصفهان

توسعه علم و فناوری با اجرای طرح کارخانه نوآوری هوشمند اصفهان در مدار خدمت‌رسانی قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران با حضور در استانداری اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهانش گفت:تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای میان وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال ۱۴۰۰ منعقد شده تا بخشی از زیرساخت‌ها و مجموعه‌های وزارت ارتباطات به منظور افزایش بازدهی به مجموعه‌های دانش‌بنیان تبدیل شود.
حسن سالاریه ادامه داد: برای تسهیل و تسریع در بهره‌مندی از این مجموعه‌ها در حوزه دانش‌بنیان نشستی خواهیم داشت تا طرح «کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند» با شتاب بیشتری به مرحله اجرا درآید.
وی ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار لازم زیرساخت‌های مورد نیاز این مجموعه به منظور توسعه علم و فناوری اصفهان در مدار خدمت‌رسانی قرار بگیرد.
حسن سالاریه افزود: استان‌هایی که وزارت ارتباطات در آنها پژوهشکده دارد جزو استان‌های رتبه‌دار در حوزه علم و فناوری هستند و در این میان اصفهان با ظرفیت نخبگان و علمی غنی می‌تواند گام‌های بلندی در این حوزه بردارد.
در این دیدار استاندار اصفهان نیز گفت: رئیس جمهور شهید در سفر به اصفهان و بازدیدی از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشت و این مرکز را قطب علم و فناوری کشور دانست.
سیدرضا موسوی ادامه داد: باتوجه به زیرساخت‌های علمی و فناوری که در اصفهان وجود دارد، رویکردی که در سبد توسعه استان ترسیم شده ظرفیت‌سازی در دو حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری است.
وی گفت: حضور در عرصه‌های مرتبط با فناوری‌های فضایی یکی از اولویت‌های اجتناب‌ناپذیر کشور است، و این رویکرد در دولت سیزدهم با جدیت دنبال شده و ما نیز خود را بر این رویکرد پایبند می‌دانیم.
استاندارد اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از اماکن شهر اصفهان در اختیار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته تا ظرفیت تولید محصولات فناورانه در تمامی مناطق توزیع شود، ادامه داد: ساختمان شماره دو استانداری نیز در اختیار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.

 

نظر شما