شناسهٔ خبر: 66683754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی فرونشست زمین

۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد

فرونشست زمین، ۴۲ مدرسه را در استان اصفهان از چرخه آموزش خارج کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز با نام شهید سرلشکر زاهدی در شهر مهاباد اردستان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ طرح آموزشی در استان در حال اجراست که ۸۰ درصد تعهد ساخت آن با مشارکت خیران است.
ناصر فتحی افزود: ۱۵۰ طرح هم با کمک ۱۰۰ درصدی خیران تکمیل شده و منتظر تامین منابع دولتی برای تجهیز و بهره برداری است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۳ مدرسه در قالب ۴۵۰ کلاس با هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی منابع دولتی و ۹۸۰ میلیارد تومانی کمک خیران تحویل دانش آموزان شده است گفت: سال تحصیلی آینده ۱۰۰ مدرسته در قالب ۵۰۰ کلاس در مهر و بهمن ماه تحویل دانش آموزان خواهد شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11116691"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235139/11116691?width=600&height=350"></script></div>

 
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، مشکل اساسی در استان را قدیمی و فرسوده بودن فضا‌های آموزشی اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی در استان اصفهان نیاز به تخریب و بازسازی دارد که کمک خیران و تامین منابع دولتی را می‌طلبد.
فتحی به استاندارد سازی فضا‌های آموزشی از نظر حذف شعله مستقیم اشاره کرد و گفت: از ۲۳ هزار کلاس درس در استان استانداردسازی ۱۷ هزار کلاس محقق شده و ۸۰۰ کلاس نیز در دست اقدام است.
احمد خاکسار مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در این مراسم، ۴۰ درصد مدارس این شهرستان را نیاز به تخریب و بازسازی دانست و گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۸۸۰ مترمربع در دوطبقه شامل ۶ کلاس درس و دو کلاس کارگاهی احداث می‌شود که ۱۴ میلیارد تومان هزینه ساخت آن را خیر حاج حسین اردستانی تامین می‌کند.
در حاشیه این مراسم نیز خیر مدرسه ساز به مناسبت دهه کرامت از دانش آموزان دختر مدرسه شهید مالکی مهاباد تجلیل شد.

۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد ۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد ۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد ۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد ۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد ۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد ۴۲ مدرسه استان از چرخه آموزش خارج شد

نظر شما