شناسهٔ خبر: 66902061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش حوادث ناشی از نشست زمین در اصفهان

حوادث ناشی از نشست زمین (فروچاله) در کلانشهر اصفهان در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سا پارسال بیش از سه برابر افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

افزایش حوادث ناشی از نشست زمین در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بطور متوسط روزانه یک حادثه نشست زمین در شهر اصفهان رخ داده است، افزود: در ماه گذشته (اردیبهشت) با ۳۵ حادثه ناشی از نشست زمین مواجه شدیم که نسبت به فروردین سال جاری ۱۸ درصد افزایش داشت.
محمد شریعتی افزود: همچنین گودبرداری ساختمان، تخریب غیراصولی، ریزش و فرونشست در ماه گذشته افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۴۴۰ شهروند اصفهانی در ماه گذشته در حوادث حریق از مرگ حتمی نجات یافتند، اما ۹ مورد فوتی نیز اتفاق افتاد.
شنبه جاری یک مورد حادثه نشست زمین ناشی از پس‌زدگی لوله فاضلاب و تخریب در خیابان پروین اصفهان گزارش شد که در حال حاضر هنوز عملیات لوله‌گذاری و ترمیم این حادثه در حال تکمیل است.

اواسط هفته گذشته نیز نشست زمین ناشی از شکستگی خط لوله فاضلاب در خیابان آپادانا اول (شهید قدوسی) و خیابان شهیدان کاظمی سبب بروز حادثه برای یک دستگاه اتوبوس و فرورفتگی آن داخل زمین شد.
پیش از این نیز نشست زمین در چهارراه نظر، خیابان‌های علامه امینی، امام خمینی (ره) و حکیم، ملک‌شهر، اتوبان آقابابایی و بلوار صُفه اصفهان اتفاق افتاده است.
«فرونشست» حرکت رو به پایین سطح زمین است که معمولا بدلیل خروج رطوبت از درون توده خاک رخ می‌دهد. بر اثر این پدیده، سازه‌ها و زیرساخت‌های سطحی به درون زمین کشیده می‌شود و آسیب می‌بیند.

نظر شما