شناسهٔ خبر: 66826768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون عمرانی استانداری اصفهان:

اجرای طرح‌های تامین آب اصفهان با حمایت رئیس جمهور شهید

با حمایت‌های رئیس جمهور شهید بود که طرح‌های تأمین آب اصفهان به مرحله اجرایی درآمدند.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح‌های تامین آب اصفهان با حمایت رئیس جمهور شهیدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با حمایت‌های رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بود که طرح تأمین آب اصفهان از دریای عمان که در دولت سیزدهم آغاز شد در مرحله نخست بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.
مهران زینلیان در خصوص برخی از اقدامات دولت سیزدهم در استان اصفهان، افزود: در این طرح ۲۴ پیمانکار از ساحل دریای عمان تا اصفهان مشغول به فعالیت هستند و طرحی که کارشناسان معتقد بودند بیش از ۱۱ سال به طول می‌انجامد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با حمایت‌های رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی توانسته رکوردزنی کند.
وی با اشاره به دغدغه‌های زیست محیطی رئیس جمهور شهید و تأکید بر این موضوع در استان اصفهان و سراسر کشور، افزود: در دولت سیزدهم خارج کردن منابع آلاینده غیرمتحرک با بسته‌های تشویقی نیز پس از سال‌ها محقق شده بطوریکه پایان سال گذشته ۴۷ کوره آجرپزی از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان خارج شد، برای بقیه صنایع کوچک آلاینده نیز بسته محیط زیستی تعریف شده است تا آلایندگی خود را به حداقل کاهش دهند.
دکتر زینلیان اظهار کرد: تولید و توزیع سوخت استاندارد، تسهیل در اجرای اجرای خطوط قطار شهری اصفهان، اختصاص بیش از ۳۱۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری‌های استان و الزام به نوسازی دستگاه‌های حمل و نقل عمومی نیز از جمله مواردی است که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: دفع پسماند‌های پزشکی کلان شهر اصفهان از قبل از انقلاب مد نظر قرار نداشته و این موضوع چالش‌هایی را برای محیط زیست اصفهان ایجاد کرده است، اما در دولت سیزدهم، دفع پسماند‌های پزشکی با زباله سوز‌های صنعتی پیگیری شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یکی از تأکیدات رئیس جمهور شهید در سفر به اصفهان را توسعه صنعت گردشگری و صنایع وابسته دانست و گفت: مناطق نمونه گردشگری در استان اصفهان از جمله در شهرستان‌های خوانسار، ورزنه، نطنز و سمیرم پس از سال‌ها بلاتکلیفی در دولت سیزدهم گره‌گشایی و در مدار خدمت قرار گرفتند.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف کارخانه ریسباف و احداث موزه منطقه‌ای اصفهان در این مجموعه پس از سال‌ها بلاتکلیفی در دولت سیزدهم محقق شد.
مهران زینلیان افزود: رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات مرمت بافت‌های تاریخی که در اصفهان در دولت سیزدهم رقم خورد در راستای تحقق همین موضوع مهم و اساسی است.

نظر شما