شناسهٔ خبر: 66951209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه یاسوج:

دانشجویان غربی حامی فلسطین افتخاری برای آزادگان بشریت هستند

عیسی فتحی

امام جمعه یاسوج گفت: دانشجویان حامی فلسطین در قلب آمریکا و اروپا افتخاری برای آزادگان عالم و بشریت هستند.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید نصیر حسینی در نماز جمعه امروز ۱۱خرداد ماه ۱۴۰۳ ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل کشی صهیونیست‌ها افزود: دانشجویان معترض آمریکا و اروپا امروز با آگاهی و عقلانیت خود برای حمایت از مردم مظلوم غزه و رفح به میدان آمدند و تحت شدیدترین حملات پلیس این کشورها قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه اینها افتخاری برای آزادگان عالم و بشریت هستند، اظهار کرد: این افراد در قلب آمریکا، انگلیس و فرانسه که مهد ظلم و ستم هستند، حامی فلسطین بوده و صدای اعتراض خود را در دانشگاه‌ها بر علیه ظلم و ستم بر مردم مظلوم غزه و رفح بلند کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اینها حامی فلسطین و صدای اعتراض خود را در قلب دانشگاه‌ها بلند کردند و در شأن و منزلت دانشگاه‌هاست که در مقابل ستمگران و جنایتکاران بایستند و از مظلومان دفاع کنند.

حسینی تصریح کرد: امروز مسئله غزه و فلسطین نمادی برای محک زدن همه جامعه بشری، ملت‌ها و انسان‌هاست.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود « شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید که در حال ورق خوردن است»، یعنی تاریخ در حال دگرگونی بوده و تحول عمیق جهانی اتفاق می‌افتد و باید ببینیم کدام طرف ایستاده‌ایم؟

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تاکید کرد: اگر کسی انسان بوده و بوی انسانیت را استشمام کرده باشد، نمی‌تواند از آمریکا، صهیونیسم، رژیم‌های جبار و ستمگر امروز که چهره آنها مشخص است، حمایت کند.

حسینی اظهار کرد: امروز هر کس که انسانیتی داشته باشد در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و در مقابل حمایت‌های شبانه روزی و همه جانبه آمریکا ایستادگی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه معمولاً حکومت‌های سالم و پاک از حکومت‌های جنایتکار دفاع نمی‌کنند، گفت: وقتی آمریکا با تمام قدرت از لحاظ تسلیحاتی، تبلیغاتی و بین‌المللی از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کرده، به گونه‌ای که سفیر رژیم غاصب صهیونیستی منشور سازمان ملل را جلوی کشورهای جهان پاره می‌کند، نشان می‌دهد که پشت آنها به آمریکای جنایتکار گرم و محکم است.

حسینی افزود: در همین جنایت اخیر عده‌ای بی‌گناه در رفح در چادر مورد هدف بمب‌های آمریکایی قرار می‌گیرند و زنان و کودکان به شهادت رسیده و در خون خود می‌غلتند، اما آمریکایی‌ها می‌گویند هنوز اسرائیل از خط قرمز عبور نکرده است.

وی ضمن بیان اینکه حدود ۴۰ هزار انسان بی‌گناه به شهادت رسیده و غزه به ویرانه تبدیل شده اما آمریکا می‌گوید که این رژیم از خط قرمز عبور نکرده، اظهارکرد: برای شما خط قرمز تعیین نشده و اگر همه دنیای انسانیت را از بین ببرید، خط قرمز برای شما وجود ندارد، زیرا شما شیطان هستید.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دفاع از خود مردم مظلوم غزه که بی دفاع هستند را به عنوان تروریست قلمداد می‌کنند، خاطرنشان کرد: حکام بی غیرت و خنثی در کشورهای عربی مایه شرم بشریت و جهان اسلام هستند.

حسینی با اشاره به روز «دهوالارض» ادامه داد: این روز، روزه دارد و دارای دعای خاصی است.

وی تصریح کرد: نخستین نقطه‌ای که از زیر آب پیدا شد همین نقطه‌ای است که مکه و کعبه مکرمه بر روی آن قرار گرفته و مقدس‌ترین مکان در کره زمین و قبله‌گاه مسلمانان محسوب می‌شود.

امام جمعه یاسوج حرکت امام رضا علیه السلام از مدینه به خراسان در سال ۲۰۰ هجری قمری را یادآور شد و عنوان کرد: مامون عباسی امام رضا علیه السلام را تبعید و به نوعی زندانی کرد، اما امام مایه خیر و برکت شد، زیرا آنها تلاش کردند نور اهل بیت(ع) خاموش شود اما امروز ایران خورشیدی برای جهان اسلام شده است.

حسینی برپایی همه نظام آفرینش را به برکت ائمه اطهار علیهم السلام دانست و اظهار کرد: وقتی کسی پیامبر و حجت حق را شناخت، احکام الهی را نیز می‌شناسد و به آنها عمل می‌کند.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، یادآور شد: ارتحال حضرت امام(ره) ضایعه بزرگی برای جهان اسلام، جهان بشریت و ملت‌های آزاده، ملت و انقلاب ایران بود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه ما نمی‌توانستیم انقلاب و حکومت اسلامی را بدون از حضرت امام(ره) تصور کنیم، تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) یک تحول جهانی را رقم زد و هم اکنون این تحول نیز ادامه داشته و تا استقرار ظهور و حکومت حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: مسئله قدس، فلسطین و همچنین حکومت اسلامی، حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی بر جامعه بشری مدنظر حضرت امام خمینی(ره) بوده و برخی دین را مایه عقب ماندگی انسان‌ها می‌دانستند، ولی در نقطه عکس و مطابق میل خداوند دین برای اداره جامعه بشری در عرصه‌های مختلف آمده است.

حسینی ادامه داد: اگر ما دین و ارزش‌های الهی را حاکم کنیم، ظلم‌ها، ستم‌ها، کمبودها و نواقص و همچنین رفتارهای زشت برداشته خواهد شد، ضمن اینکه مشکلات ما به این دلیل بوده که به دین عمل نمی‌کنیم، زیرا دین سعادت فردی و جمعی جامعه، خانواده، کشور و ملت‌ها را مدنظر دارد.

وی افزود: حق این بوده که در همه میدان‌های عالم و زمینه‌های فردی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر زمینه‌های فعالیت انسان‌ها دین حاکم باشد، زیرا در این صورت انسان به سعادت واقعی خواهد رسید که امام(ره) با عمل خود، این موضوع را تفهیم کرد.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه یاد ندارد عزتی که امروز ایران اسلامی دارد تاکنون کشورمان در هیچ مقطعی چنین عزتی نداشته است، بیان کرد: کشور ما روزی زیر ظلم و ستم قرار گرفته بود، طاغوت پادشاه ذلت و خاری بود اما امروز ملت ایران، قدرتمند و عزیز جهان است، زیرا دین خدا را یاری کرد و خدا نیز این ملت را یاری کرد.

حسینی با اشاره به اینکه ملت ما در برابر دنیایی از استکبار و استعمار به برکت انقلاب اسلامی ایستادگی کرده است، تاکید کرد: ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ضایعه سنگینی در آن دوران بود و فتنه‌گران، منافقین و دیگران منتظر این صحنه بودند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مسئله جانشینی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مطرح و ایشان به عنوان رهبر معظم انقلاب انتخاب شد، در واقع گویی که حضرت امام (ره) زنده شد.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: امروز بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از رهبری سکاندار کشتی انقلاب، انقلاب اسلامی را از گردنه‌ها و طوفان‌های سخت عبور داده است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تاکید بر اینکه ما، تاریخ و جهان بشریت به داشتن چنین رهبر فرزانه، عالم، دانا و حکیم افتخار می‌کند، بیان کرد: در تاریخ ایران چنین شخصیتی را کمتر سراغ داریم که رهبری بزرگ کشور را در این شرایط سخت و گردنه ها به این شکل عبور دهد و روز به روز این نظام قدرتمندتر شود.

انتهای پیام

نظر شما