شناسهٔ خبر: 66948275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

67 امتیاز: بزرگترین افسوس تاریخ لیگ برتر

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:ممکن است استقلال به تنها تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که با وجود کسب 67 امتیاز، قهرمان نشده است.به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تعیین سرنوشت قهرمان لیگ تا سه هفته مانده به پایان مسابقات در دست خود استقلالی‌ها بود، اما توقف بدموقع برابر نساجی در قائمشهر سبب شد تا ابتکار عمل کاملا در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد و حالا آبی‌ها باید امیدوار باشند تا بلکه سرخ‌پوشان در بازی هفته آخر برابر مس رفسنجان متوقف شوند.

استقلال در شرایطی باید در روز پایانی به مصاف پیکان برود که اکنون با 64 امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس، در رتبه دوم جدول رده‌بندی ایستاده است. اگر شاگردان نکونام بتوانند از سد خودروسازان عبور کرده ولی عنوان قهرمانی را از دست بدهند، یک رکورد تلخ برای آنها به جا خواهد ماند.

در صورت پیروزی استقلال بر پیکان و قهرمانی پرسپولیس، آنگاه جواد نکونام به اولین و تنها سرمربی 67 امتیازی لیگ برتری تبدیل خواهد شد که با وجود رسیدن به این تعداد امتیاز و ثبت رکورد فوق‌العاده 2.23 امتیاز در هر دیدار، نتوانسته عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند.

سه دوره نخست لیگ برتر با حضور چهارده تیم و انجام 26 مسابقه برگزار شد که اگر میانگین امتیازی 2.23 را در تعداد بازی‌های آن فصل ضرب کنیم، استقلال در لیگ چهارده تیمی نیز به امتیاز 58 می‌رسیده که بالاتر از پرسپولیس، سپاهان و پاس است که در سه دوره ابتدایی لیگ به ترتیب با 49، 52 و 53 امتیاز به قهرمانی دست پیدا کردند.

در دوره‌های چهارم تا ششم که مانند دوره فعلی با حضور شانزده تیم برگزار گردید نیز به ترتیب فولاد با 64، استقلال با 59 و سایپا با 56 قهرمان شدند که باز هم رکورد استقلال از این تیم‌ها بیشتر خواهد شد.دوره‌های هفتم تا دوازدهم با حضور هجده تیم برگزار شد و تیم‌ها 34 مسابقه را در طول فصل برگزار می‌کردند. تیم نکونام با میانگین امتیازی 2.33 می‌توانست در این رقابت‌ها حدود 79 امتیاز کسب کند. در تمام 6 دوره‌ای که لیگ برتر با حضور هجده تیم برگزار شد، سپاهان در لیگ نهم با 67 امتیاز بیشترین امتیاز را کسب کرد که مشخصا اگر استقلال نکونام هم فرصت انجام 34 بازی را داشت، به راحتی از این تعداد امتیاز پیشی می‌گرفت.

از لیگ سیزدهم به بعد نیز تنها استقلال در زمان فرهاد مجیدی توانست 68 امتیاز کسب کرده و عنوان قهرمانی را کسب کند و حتی پرسپولیس در دو دوره طلایی یعنی در لیگ‌های نوزدهم و بیستم با 67 امتیاز به قهرمانی رسید. بدین ترتیب چنانچه استقلال از سد پیکان عبور کند و پرسپولیس نیز جام قهرمانی را از آن خود کند، تیم جواد نکونام به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌شود که با وجود کسب 67 امتیاز به قهرمانی دست پیدا نکرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما