شناسهٔ خبر: 66955462 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

لیگ برتر فوتبال| آخرین سکانس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

رقابت‌های هفته سی‌ام (پایانی) لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۸ بازی همزمان برگزار خواهد شد و تکلیف تیم قهرمان و سقوط کننده معلوم می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال در‌حالی به ایستگاه پایانی رسیده است که سی‌اُمین هفته از این رقابت‌ها امشب به خط پایان می‌رسد و قهرمانش مشخص خواهد شد، از سوی دیگر دومین تیم سقوط کننده نیز از بین تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد و پیکان تهران معرفی خواهد شد. صنعت‌نفت آبادان هفته پیش سقوطش قطعی شده بود.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به رقابت‌های هفته سی‌اُم لیگ برتر فوتبال ایران:

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

پیکان تهران – استقلال؛ جشن قهرمانی یا بقا؟!

استقلال در شرایطی که ۲ هفته‌ای است صدر جدول را تقدیم رقیب سنتی خود کرده، امشب باید ابتدا بازی خود مقابل پیکان را برنده شود و سپس چشم به نتیجه ورزشگاه آزادی داشته باشد تا پرسپولیس برنده نشود و عنوان قهرمانی به آبی‌ها برسد. شاگردان نکونام برای اینکه امید به قهرمانی داشته باشند، حتماً باید برنده بازی امشب شوند و در صورت اینکه استقلال نتواند پیکان را شکست دهد، پرسپولیس حتی با باخت به مس رفسنجان هم قهرمان خواهد شد.

حالا وضعیت به گونه‌ای رقم خورده که پیکان برای ماندن بی اما و اگر در لیگ برتر حداقل نباید بازنده شود و استقلال هم برای حفظ کردن شانس قهرمانی باید ۳ امتیاز را از پیکان بگیرد و امیدوار باشد که پرسپولیس مقابل مس رفسنجان امتیاز از دست بدهد تا قهرمان شود!

روی کاغذ شاید همه استقلال را برنده این مسابقه بدانند، ولی در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. اگر عنایتی از استقلال امتیاز بگیرد اول تیم خودش را از سقوط نجات می‌دهد و شاید به این ترتیب استقلال را هم از قهرمانی دورتر از همیشه کند.

بازی رفت در حالی با پیروزی ۲ بر یک استقلال به پایان رسید که پیکان در ۴ سال اخیر نتوانسته آبی‌پوشان را شکست دهد. از سوی دیگر در این دیدار ایمان سلیمی مدافع استقلال به دلیل چهار اخطاره شدن محروم است.

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

پرسپولیس – مس رفسنجان؛ سرخپوشان نزدیک‌تر از همیشه به قهرمانی

پرسپولیس برای قهرمانی بی حرف و حدیث باید مس را شکست بدهد، اما در صورت مساوی و حتی شکست مقابل مس هم ممکن است با کمک پیکان قهرمان شود! یعنی اگر پیکان ۳ امتیاز از استقلال بگیرد در آنصورت پرسپولیس با وجود باخت هم قهرمان خواهد شد که خیلی بعید است یا اگر دو تیم استقلال و پرسپولیس هم امتیاز شوند در آنصورت به دلیل تفاضل گل بهتر پرسپولیس قهرمان می‌شود؛ بنابراین بازی با مس رفسنجان ثانیه به ثانیه اش برای هواداران پرسپولیس و حتی استقلال اهمیت دارد.

پرسپولیس با ۴ برد متوالی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر از استقلال سبقت گرفت و به صدر جدول رسید و اکنون ۶۵ امتیازی و صدرنشین است و برای قهرمانی در این فصل کافی است مس را شکست بدهد، اما در بازی رفت سرخپوشان تهرانی در رفسنجان مقابل این تیم متوقف شده‌اند و به هیچ عنوان بازی ساده‌ای ندارند.

مس رفسنجان اکنون با ۳۵ امتیاز در رده دهم جدول است و در صورت پیروزی در بازی فردا ممکن است ۲ پله در جدول رده‌بندی صعود کند، اما برای مس و محرم نویدکیا شاید بازی نیمه نهایی با آلومینیوم اراک در جام حذفی اهمیتش بسیار بیشتر از آخرین بازی لیگ باشد.

مس با حضور نویدکیا تیمی تاکتیکی و منسجم شده که فوتبال روانی بازی می‌کند و به دنبال ضد فوتبال و بازی تدافعی صرف نیست، همین می‌تواند بازی با پرسپولیس را جذاب‌تر کند.

قطعاً در این مسابقه تمامی سکو‌های ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر خواهد شد و هواداران پرسپولیس برای جشن قهرمانی به آزادی می‌روند، همان تماشاگرانی که توانستند کامبک طلایی مقابل استقلال خوزستان را از روی سکو‌ها رقم بزنند و باعث شدند شاگردان اوسمار باخت ۳ بر صفر را با برد ۴ بر ۳ عوض کنند.

محرم نویدکیا سرمربی مس البته گفته برایش شرایط تیمی خودش مهم است نه اینکه از بین پرسپولیس و استقلال کدام تیم قهرمان شوند!

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

استقلال خوزستان – هوادار تهران؛ بقا با کمک برادر بزرگتر؟!

استقلال خوزستان در هفته‌های پایانی لیگ به تیمی شگفت‌انگیز تبدیل شده؛ تیمی که در یک نیمه ۳ گل به پرسپولیسِ مدعی قهرمانی می‌زند و مس رفسنجان را هم در خانه‌اش با ۳ گل‌ شکست می‌دهد، شایسته حضور در لیگ برتر نشان می‌دهد. شاید اگر شاگردان پورموسوی کمی باتجربه‌تر بودند و بازی‌های هفته‌های اخیر را در نیم‌فصل اول هم به نمایش می‌گذاشتند الان به مراتب جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی داشتند. با تمام این تفاسیر آبی‌پوشان اهوازی برای بقا بازهم نیاز به پیروزی دارند و از سوی دیگر امیدوار به اینکه برادر بزرگ‌تر آن‌ها (استقلال) پیکان را شکست بدهد تا هم شاید خودش قهرمان شود و هم آبی‌پوشان اهوازی را در لیگ برتر نگه دارد.

هوادار هم با ۳ باخت متوالی روی امتیاز ۲۹ باقی مانده و خیالش راحت است که سقوط نمی‌کند، اما فعلاً ۳ باخت متوالی داشته و بعید است در این دیدار هم برای شکست به میدان برود. تیمی که در خانه خود از نساجی ۵ گل می‌خورد تقریباً لیگ برایش تمام شده تلقی می‌شود!

بنابراین استقلال خوزستان با انگیزه کار زیاد سختی مقابل این تیم شاید به ظاهر بی‌تفاوت نداشته باشد. بازی رفت را تیم هوادار برد، اما این مرتبه شاید انگیزه زیادی برای برد وجود نداشته باشد.

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

ملوان انزلی – آلومینیوم اراک؛ حفظ رتبه پنجم یا سقوط سه پله‌ای قوی سپید؟

ملوان دچار افت فاحشی در هفته‌ای اخیر شده و ۵ هفته است که رنگ برد را ندیده و با ۳ باخت متوالی و ۴۰ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ ایستاده است. البته این هفته تنها راه حفظ این رده خوب فقط بردن آلومینیوم اراک است وگرنه ممکن است تا رده هشتم جدول در هفته پایانی سقوط کند! آلومینیوم ۳۸ امتیازی که در نیمه نهایی جام حذفی هم حضور دارد اگر بتواند در انزلی قوی سپید را شکار کند می‌تواند ۳ پله در جدول لیگ صعود کند و جانشین ملوان در رده پنجم لیگ شود.

بازی رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

صنعت نفت آبادان – تراکتور تبریز؛ کاملاً تشریفاتی!

یک مسابقه کاملاً تشریفاتی برای میزبان که قرار است بدون تماشاگر برگزار شود! تیم نفت سقوطش به لیگ یک قطعی شده و به حکم کمیته انضباطی هم باید درورزشگاه خالی از تماشاگر میزبان تراکتور باشند که از این نظر خیلی نباید ناراحت باشند! تراکتور هم رده چهارمی‌اش قطعی شده و برد و باخت در این بازی جایگاهش را در جدول لیگ تغییر نمی‌دهد.

بازی‌های این دو تیم در سال‌های اخیر با نتیجه مساوی تمام نشده و ۳ برد برای تراکتور و یک برد برای نفت ثبت شده است. بازی رفت را هم تراکتور ۳ بر صفر برده بود.

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

گل‌گهر سیرجان – ذوب آهن اصفهان؛ شام آخر سرمربیان؟

این بازی هم برای رسیدن به رتبه پنج و ششم جدول است. گل‌گهر ۳۶ امتیازی تمام حواسش به جام حذفی است، اما اگر بتواند در آخرین بازی خانگی هم پیروز شود ممکن است به رده ششم جدول لیگ برسد و ذوب آهن ۳۹ امتیازی هم ممکن است در صورت برد به رده پنجم صعود کند.

بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید و شاید فردا هم این نتیجه تکرار شود، چون انگار دوتیم بخصوص ذوب آهن فقط منتظر پایان لیگ هستند!

ظاهراً قرارداد هر دو سرمربی در پایان فصل تمام می‌شود و احتمالاً ربیعی و اوزونیدیس از ذوب‌آهن و گل گهر جدا خواهند شد.

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

سپاهان اصفهان – شمس آذر قزوین؛ دوئل سوم

این سومین تقابل دو تیم در این فصل است؛ در بازی رفت شمس آذر یک بر صفر سپاهان را شکست داد و در جام حذفی زردپوشان اصفهانی ۳ بر صفر از سد شمس آذر گذشتند و حالا دوئل سوم در اصفهان برگزار می‌شود.

شمس آذر هفته گذشته مقابل پرسپولیس ۳ بر یک شکست خورد.

شاگردان دقیقی البته در اولین فصل حضور در لیگ برتر نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کردند و با وجود کسر ۳ امتیاز با ۳۹ امتیاز در رده ششم جدول جا خوش کرده‌اند. سپاهان ۵۴ امتیازی هم در رده سوم است، تیمی که البته قرار بود در این فصل ۷۰ امتیازی شود، اما با مشکلات ریزو درشت زیادی مواجه شد و در نهایت با سومی کار خود را در لیگ به پایان رساند. این بازی هم تقریباً مسابقه‌ای تشریفاتی برای زردپوشان است، زیرا تمام تمرکز آن‌ها عبور از گل‌گهر سیرجان در نیمه نهایی و رسیدن به قهرمانی جام حذفی است. با این حال غول زرد فوتبال ایران دوست دارد بازی آخر لیگ را هم با برد تمام کند و همین مسأله می‌تواند این مسابقه را به یک بازی تاکتیکی و زیبا از سوی هر دو تیم تبدیل کند.

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

نساجی مازندران – فولاد خوزستان؛ نبرد ۶ امتیازی قرمزپوشان

جدال قرمزپوشان نیز برای تمامی تیم‌های قعرنشین اهمیت دارد. نساجی هفته گذشته با ۵ گل از سد هوادار گذشت و در لیگ برتر ماندگار شد و حالا باید به مصاف فولادی برود که برای ماندگار شدن بدون اما و اگر باید در قائمشهر پیروز شود. تساوی یا باخت هم شاید فولاد را در لیگ برتر نگه دارد به شرطی که استقلال خوزستان پیروز نشود!

نساجی و ساکت الهامی می‌خواهند در خانه برای خود اختتامیه با شکوهی بگیرند و برای برد بازی می‌کنند. اگر نساجی فولاد را شکست بدهد شاید این تیم خوب و پر امکانات به دسته اول سقوط کند، اما‌ شاگردان ویسی سرنوشت شان دست خودشان است.

بازی رفت را فولاد یک بر صفر برد و اگر این نتیجه تکرار شود قرمزپوشان اهوازی شادمان از شمال به خانه برخواهند گشت.

لیگ برتر فوتبال| شمارش معکوس برای پایان لیگِ شگفت‌انگیز؛ شبِ جام و حسرت

انتهای پیام/

نظر شما