شناسهٔ خبر: 66957365 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شب وداع با لیگ 23 | امشب اشکی می‌ریزد

لیگ برتر فوتبال ایران امشب با قهرمانی استقلال یا پرسپولیس و با سقوط یکی از 3تیم پیکان، فولاد و استقلال خوزستان به پایان می‌رسد

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین- فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران امشب به پایان می‌رسد. در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر امشب 8بازی به شکل همزمان برگزار می‌شود تا در پایان جدول تکلیف قهرمانی یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس مشخص شود و در پایین جدول هم دومین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته‌اول به صنعت‌نفت آبادان بپیوندد. مهم‌ترین بازی‌های امشب در تهران، اهواز و قائمشهر برگزار خواهد شد؛ تیم قهرمان در تهران مشخص می‌شود و گزینه‌های سقوط هم در شمال و جنوب به مصاف رقبا می‌روند. در این بین، بازی استقلال و پیکان در شهرک اکباتان هم برای بالای جدولی‌ها تاثیرگذار است و هم برای تیم‌های پایین جدول.


تعارض منافع دو مربی استقلالی
از ساعت19 امروز در ورزشگاه پاس قوامین 2تیم استقلال و پیکان به مصاف هم می‌روند و جدال رضا عنایتی با نکونام و یارانش دیدنی خواهد بود. روند بازی‌های لیگ در این هفته‌های پایانی برای تیم استقلال به شکلی پیش رفت که حالا آبی‌ها باید پیکان را ببرند و به انتظار توقف پرسپولیس در بازی همزمان بنشینند. از آن طرف، پیکان هم بعد از تساوی 2-2 هفته گذشته با فولاد، همچنان در خطر سقوط باقی مانده و شاید به امتیاز این بازی برای نیفتادن از لیگ برتر نیاز پیدا کند. اگر فولاد و استقلال خوزستان در بازی همزمان بتوانند بر حریفان خود پیروز شوند در آن صورت پیکان برای ماندن به امتیازات بازی با استقلال نیاز پیدا می‌کند. بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال تمام شد و آرمین سهرابیان و پیمان بابایی که گل‌های آن بازی را زدند امروز دیگر در ترکیب اصلی استقلال حضور ندارند. تیم نکونام در صورت برتری مقابل پیکان به رکورد 67امتیاز می‌رسد که در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمی تا کنون با این امتیاز از قهرمانی باز نمانده است. در واقع اگر هر دو تیم مدعی در روز پایانی پیروز شوند استقلال رکورد بالاترین امتیاز یک تیم نایب‌قهرمان را می‌شکند و پرسپولیس هم با رکورد بالاترین امتیاز یک تیم قهرمان مساوی می‌کند.

هفتمین قهرمانی طی 8سال؟
پرسپولیس در آخرین بازی‌اش در راه قهرمانی، چند کیلومتر آن‌طرف‌تر از استقلالی‌ها و در ورزشگاه آزادی از مس رفسنجان میزبانی می‌کند. مس بعد از حضور محرم نویدکیا شروعی توفانی داشت و تا هفته‌ها به هیچ تیمی نمی‌باخت. اما داستان این تیم در هفته‌های اخیر کمی تغییر کرده و طی 6بازی اخیر نارنجی‌ها به 2برد، 2مساوی و 2باخت رسیده‌اند تا یکی از تیم‌های متعادل میانه‌های جدول باشند. مس که رتبه دهم را دارد با هیچ نتیجه‌ای از این رتبه پایین‌تر نخواهد رفت اما ممکن است با امتیاز گرفتن از پرسپولیس یکی دو رتبه صعود کند. پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هرگز صدرنشینی‌اش را در هفته آخر از دست نداده و جزو آن 6تیمی نیست که در روز پایانی قهرمانی را از دست داده‌اند. سرخپوشان در سال1395 در حالی که به‌خاطر تفاضل گل کمتر صدرنشین نبودند وارد بازی‌های روز آخر شدند و می‌توانستند با زدن گل‌های زیاد به راه‌آهن قهرمان شوند اما آن بازی را به سختی و با نتیجه 2 بر یک بردند تا برانکو در اولین فصل حضور کاملش در کسب قهرمانی ناکام بماند. امشب باید دید اوسمار ویرا بعد از یک نیم‌فصل سرمربیگری در پرسپولیس می‌تواند جام را بالای سر ببرد یا نه.

قهرمان‌ها در خطر سقوط


در انتهای جدول دو تیم خوزستانی استقلال و فولاد که هر دو سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم دارند امشب برای سقوط نکردن به میدان می‌روند. پیکان، فولاد و استقلال به ترتیب 27، 26 و 25امتیاز دارند و بازی‌های روز پایانی حکم به سقوط یکی از این 3تیم خواهد داد. در میان این 3تیم، استقلال خوزستان آسان‌ترین بازی را دارد. این تیم میزبان هوادار است و فقط در صورت پیروزی در لیگ برتر ماندگار می‌شود. جذابیت بازی‌های اخیر استقلال خوزستان و شکست‌های متوالی هوادار این امید را به طرفداران استقلال می‌دهد که تیمشان با یک پیروزی در لیگ برتر ماندگاتر شود. فولاد اما وضعیت پیچیده‌ای دارد. تیم سرخپوش اگر هفته گذشته آن گل دقیقه98 را از پیکان نمی‌خورد وضعیت خیلی بهتری داشت اما بعد از تساوی با پیکان حالا برای سبقت از این تیم فقط باید نساجی را در قائمشهر ببرد. اگر پیکان امشب شکست بخورد، فولاد حتی در صورت تساوی با نساجی و هم‌امتیاز شدن با پیکان باز هم پایین‌تر از این تیم قرار می‌گیرد. بنابراین عبدالله ویسی حتما به یک پیروزی در روز پایانی نیاز دارد که باید آن را در زمین سخت قائمشهر به دست بیاورد. کاری که فصل گذشته هم با نفت آبادان انجام داد و در روز آخر با بردن گل‌گهر در سیرجان توانست آبادانی‌ها را در لیگ برتر ماندگار کند.

شب وداع با لیگ 23 | امشب اشکی می‌ریزد ReplyForward

Add reaction

نظر شما