شناسهٔ خبر: 66937445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف نانوایان مشهد

فروش اینترنتی نان در مشهد فعلاً قابل اجرا نیست

فروش اینترنتی نان برای نانوایی‌های دولتی و نیمه‌دولتی در مشهد فعلاً قابل اجرا نیست.

صاحب‌خبر -

فروش اینترنتی نان در مشهد فعلاً قابل اجرا نیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: موضوع فروش اینترنتی نان در مشهد در دست بررسی است، اما اتحادیه صنف نانوایان پایِ کار خدمت‌رسانی مطلوب به مردم، زائران و مجاوران هست و آمادگی اجرای هر دستورالعملی که به تسهیل ارائه نان به مردم کمک کند، دارد.

جعفر صفاپور با اشاره به برگزاری جلسه اخیر کارگروه آرد و نان در استانداری گفت: در این جلسه تصمیم بر بررسی بیشتر موضوع گرفته شد.

وی گفت: فروش اینترنتی نان در واحد‌های نانوایی دولتی نوع ۱ و ۲ که آرد یارانه‌ای در اختیار دارند به این صورت است که آرد یارانه‌ای که به آنها داده می‌شود مورد محاسبه قرار نمی‌گیرد لذا این نانوایی‌ها در این شرایط علاقه‌ای ندارند نسبت به فروش اینترنتی نان اقدام کنند.

صفاپور افزود: اما واحد‌های نانوایی آزادپز که آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و مشکلی برای سهمیه‌شان پیش نمی‌آید، برای انجام عرضه و فروش اینترنتی نان مشکلی ندارند و چه بسا برخی از آنها قبلاً عرضه و فروش اینترنتی نان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مباحثی در زمینه سهمیه یارانه نان و وضعیت تخصیص سهمیه  برای اجرایی شدن طرح عرضه و فروش اینترنتی نان وجود دارد که باید این مسائل به خوبی دیده شود،گفت: اجرایی شدن این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف نانوایان مشهد با اشاره به اینکه سهمیه آرد یارانه‌ای واحد‌های نانوایی با توجه به عملکرد آنها بر اساس دستگاه نانینو شناور است افزود: لذا اگر نانوایی عملکرد خوبی داشته باشد و فروشش بیشتر باشد، امکان افزایش ۱۰ درصدی سهمیه ماهانه آرد هر واحد فراهم می‌شود.

او گفت:از این رو سهمیه ثابتی نمی‌توان برای واحد‌های نانوایی دولتی و نیمه‌دولتی در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه سرانه آرد استان تقریباً ۷.۵ کیلوگرم گندم برای هر نفر است؛ افزود: فروش اینترنتی نان برای نانوایی‌های دولتی و نیمه‌دولتی در مشهد فعلاً قابل اجرا نیست و باید بررسی شود و اگر برای یارانه و سهمیه آرد این واحد‌ها مشکلی وجود نداشته نباشد، نانوایی‌ها از این موضوع استقبال می‌کنند.

صفاپور گفت: طبیعتاً، چون باید با کارت خانوار نان خریداری شود، برای فروش اینترنتی نان لازم است بستری فراهم شود که مشکلی برای سهمیه آرد نانوایی به وجود نیاید و گرنه طرح قابل اجراست.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد بستر مناسب، اجرای این دستورالعمل برای همه نانوایی‌ها سهل است؛ افزود: با توجه به اینکه دنیا به سمت استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته می‌رود، ما هم آماده‌ایم متناسب با شرایط زمان ارائه خدمت کنیم و پای کار اجرای طرح فروش اینترنتی نان هستیم.

صفاپور گفت: باید اجرای طرح فروش اینترنتی نان در کارگروه آرد و نان استان و شهرستان‌ها چکش‌کاری شود تا به یک نتیجه مطلوب برسیم و بتوانیم به طور مطلوب برای اجرای این طرح اقدام کنیم.

 

 

نظر شما