شناسهٔ خبر: 66936254 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار راه‌اندازی می‌شود

راه‌اندازی "مرکز هم‌آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار" با امضای توافق‌نامه‌ای توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی رسماً کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با حضور روح‌الله دهقانی؛ معاون علمی رئیس‌جمهور و با امضای این توافق نامه، مرکز هم آفرینی نوآوری صنایع غذایی با محوریت توسعه طرح‌های تحقیقی در حوزه غذایی و زیست‌بوم فناوری شامل شتاب‌دهنده‌ها استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش غذایی ایجاد خواهد شد.

این اقدام که در سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود، فضای کار اختصاصی و اشتراکی فعالان عرصه تولید اقلام راهبردی اولویت‌دار صنایع غذایی و محصولات فراسودمند و بستر لازم برای پاسخ‌گویی به اولویت‌ها و نظام مسائل حوزه امنیت غذایی را به طور جدی فراهم خواهد کرد.

مرکز هم‌آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار با بهسازی فضایی به مساحت بیش از 20 هزار مترمربع در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه‌های برتر تهران طی دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید و با ایجاد فب‌لب (FabLab) بزرگ ساخت و تولید مرتبط با صنایع غذایی به فضایی حرفه‌ای برای تبدیل ایده به محصول و کسب و کارهای فناورانه در محیطی تخصصی تبدیل می‌شود.

 مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار با حمایت معاونت علمی آغاز به کار خواهد کرد و همزمان با امضای این توافق نامه، توافق‌نامه سه‌جانبه اجرایی ایجاد این مرکز نیز به امضای مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صنایع غذایی سینا، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری نوین پیشران رسید.

ایجاد فضای مناسب برای استقرار و فعالیت شرکت‌های نوپا و صاحبان ایده و کمک به تجاری‌سازی، تأمین مالی و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، گامی مهم در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و بهسازی محیط‌های صنعتی با هدف ایجاد زیرساخت رشد سرمایه انسانی کشور برای ارائه خدمات حرفه‌ای کسب و کار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما