شناسهٔ خبر: 66927277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دستورالعمل تخصیص ارز تولیدکنندگان امسال اجرایی می شود

مدیرکل صنایع غذایی و داروئی وزارت صمت گفت: دستورالعمل تخصیص ارز تولیدکنندگان امسال اجرایی می شود. مدیرکل صنایع غذایی و داروئی وزارت صمت گفت: دستورالعمل تخصیص ارز تولیدکنندگان امسال اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ داراب زاده مدیرکل صنایع غذایی و داروئی وزارت صمت روز چهارشنبه در بازدید از شرکت «دنون» در قزوین اظهارداشت: امسال برای نخستین بار مقررشد دستورالعمل تخصیص ارز در وزارت صمت به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این تصمیمات الزام کردیم تا تولیدکننده‌ها برنامه‌های تولید ۱۲ ماهه را در سامانه ثبت کنند و بر اساس آن بدانیم چه محصولی تا چه میزان تولید شود و کمبودها در چه مواردی است.

داراب زاده بیان کرد: امروز در وزارت صمت به خوبی می‌دانیم که تخصیص ارز سالانه چقدر است تا بازار با کمترین مشکل مواجه شود.

به گفته این مسئول، مشکل شرکت‌های تولید مواد غذایی مانند « دنون» این است که در ابتدای ارایه برنامه تولید در سامانه جامع تجارت قرار داریم و با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی آینده روشنی را پیش روی صنایع غذایی و دارویی کشور شاهد خواهیم بود.

داراب زاده افزود: نوسانات اقتصادی اگرچه محدودیت‌هایی را برای کشور ایجاد کرد، اما برای خیلی از تولیدکنندگان فرصت سودآوری داشت.

مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت اظهارداشت: محصولات «دنت» به لحاظ طعم مطلوب همواره مورد توجه نوجوان و کودکان قرار دارد لذا بهتر است توجه بیشتری برای ارتقای کیفیت و سلامت این محصولات لحاظ شود که بررسی پیشنهاداتی در راستای تغییر فرمولاسیون خوراکی از جمله راهکارهای آن است.

در ادامه این بازدید، اشکان نصر مدیر تولید شرکت دنت نیز به اهم مسایل مرتبط با واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: فرآیند طولانی تخصیص ارز از بانک مرکزی، نبود مواد اولیه کافی از جمله تخصیص شکر و واردات قطعات یدکی تا ۱۸ ماه از عمده مشکلات این واحد تولیدی است.

واحد تولیدی «دنون» در زمینی به مساحت چهار هکتار در سال ۹۰ با تکنولوژی ماشین آلات فرانسه در شهرستان قزوین راه‌اندازی شد و با تولید انواع دسر لبنی و شیرهای طعم دار سالانه ۱۸ هزار و۵۰۰ تن محصول تولید می‌کند.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت ۲۰ میلیون یورو و سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریال هم اکنون برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

میانگین تولید این واحد تولیدی در سه سال گذشته ۱۵ هزار تن بوده است.

انتهای پیام

نظر شما