شناسهٔ خبر: 66914603 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت تولیدات سالانه مشکل تخصیص ارز را برطرف می‌کند

مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت گفت: ثبت برنامه تولید سالانه برای هر واحد تولیدی در سامانه جامع تجارت مشکل تخصیص ارز را برطرف می‌کند.

صاحب‌خبر -

نازنین داراب زاده مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت در جریان بازدید از شرکت دنون در قزوین گفت: امسال برای نخستین مرتبه تصمیمی اتخاذ شد تا دستورالعمل تخصیص ارز در وزارت صمت به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این تصمیمات الزامی کردیم تا تولیدکننده‌ها برنامه‌های تولید ۱۲ ماهه را در سامانه ثبت کنند و بر اساس آن کشور بداند که چه محصولی تا چه اندازه تولید شود و کمبود‌ها در چه مواردی قرار دارد.

داراب زاده ادامه داد: امروز وزارت صمت به خوبی می‌داند که تخصیص ارز سالانه چقدر خواهد بود تا بازار با کمترین مشکل مواجه شود.

به گفته این مسئول، مشکل شرکت دنون این است که در ابتدای شروع این برنامه در وزارتخانه برخی از سهمیه تخصیص ارز تا ۲۰ درصد رعایت نشده بود که با حمایت لازم جلوی موانع را گرفتیم.

داراب زاده بیان کرد: نوسانات اقتصادی اگرچه محدودیت‌هایی را برای کشور ایجاد کرد، اما برای خیلی از تولیدکنندگان فرصت سودآوری داشت.

مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت یادآور شد: محصولات اخیر دنت به لحاظ کیفیت مورد توجه کودکان قرار گرفته که سلامت آن را دوچندان می‌کند.

اشکان نصر مدیر تولید شرکت دنت نیز به اهم مسائل مرتبط با واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: فرآیند طولانی تخصیص ارز از بانک مرکزی، نبود مواد اولیه کافی از جمله تخصیص شکر و واردات قطعات یدکی تا ۱۸ ماه از عمده مشکلات این واحد تولیدی است.

واحد تولیدی دنون در مساحت چهار هکتار سال ۹۰ با تکنولوژی ماشین آلات فرانسه در شهرستان راه‌اندازی شد و با تولید انواع دسر لبنی و شیر‌های طعم دار سالانه ۱۸ هزار و۵۰۰ تن محصول تولید می‌کند.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت ۲۰ میلیون یورو و سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریال هم اکنون ۱۲۰ نفر نیروی کار دارد.

میانگین تولید این واحد تولیدی در سه سال گذشته ۱۵ هزار تن در سال بوده است.

نظر شما