شناسهٔ خبر: 66927197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در حضور نمایندگان سازمان های مرتبط؛

عباس محمدیان: صیانت و حفظ هویت ملی و زبان فارسی یکی از ارکان مهم در برنامه‌های دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، صبح چهارشنبه عباس محمدیان در نشست سازمان های مرتبط با اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی و عناوین و اصطلاحات بیگانه در استان گلستان، گفت: استان گلستان از جمله استان های کشور است که در حوزه پاسداشت زبان فارسی و مادری پیش قدم بوده و همواره در حفظ آن کوشا است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم و در راستای منویات مقام معظم رهبری و دستور ویژه شهید جمهور و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قانونی که در سال ها دچار خمودی و بعضل فراموشی شده بود(ممنوعیت به کارگیری اسامی و عناوین و اصطلاحات بیگانه) در میدان عمل کوشیدیم احیا کنیم.

محمدیان در بخش دیگری از سخنانش همچنین به بروز رسانی و احیا سامانه سردرب اصناف اشاره کرد و گفت: صیانت و حفظ هویت ملی و زبان فارسی یکی از ارکان مهم در برنامه‌های دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی است و در این زمینه دبیرخانه‌های اجرایی پاسداشت زبان فارسی در استان‌ها فعال شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه‌های اجرایی پاسداشت زبان فارسی در استان ها راه اندازی شده و در این زمینه باید از همه ظرفیت‌های قانونی از جمله شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها استفاده شود.

عباس محمدیان همچنین اظهار کرد: برای پاسداشت زبان فارسی در حوزه سردرب اصناف، نیازمند فرهنگ سازی بیشتر و اقدامات تشویقی و حمایتی هستیم.

همچنین در این جلسه الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: 47 مسئله از جمله موضوع پاسداشت زبان فارسی در نظام مسائل استان احصا شده و به دنبال آن هستیم با احصاء طرح های تشویقی در حوزه های مرتبط با کار اصناف، بتوانیم همراهی در توجه ویژه به زبان فارسی را بیشتر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ نابرابر  فرهنگی دشمن، افزود: جلسات بین دستگاهی باید افزایش پیدا کند و با کانون ها و اصناف ضرورت دارد حداقل به صورت فصلی جلساتی را برگزار کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه نیز جواد قربانی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن ارائه گزارشی مبسوط از اقدامات صورت گرفته، گفت: در حد امکان تلاش کردیم بر مدار  قانون همراه با شفافیت و تکریم ارباب رجوع  حرکت کنیم.

وی با ذکر مصادیقی از تبلیغات برندهای خارجی در گستره ملی  و انتظارت مردم در استان،افزود: امیدوارم در گلستان رنگین کمان اقوام بتوانیم ضمن توجه خاصه به هویت و فرهنگ زیست بوم، بتوانیم در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز پاسداشت زبان فارسی ساعی تر باشیم.

گفتنی است، همچنین در این جلسه برخی از حاضران در خصوص نحوه برخورد با متخلفان، راه اندازی پویش های تبلیغی و ترویجی و آشنایی با اسامی زیبای فارسی، عدم تطابق اسامی اصناف در بستر حقیقی و مجازی، آموزش و فرهنگ سازی و مواردی از این دست مطالبی را عنوان کرده و به بحث و تبادل نظر نشستند.

 

نظر شما