شناسهٔ خبر: 67360047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مذاکره با آمریکا؟!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود در ایتا نوشت:

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان/ ۵ آذر ۱۴۰۱ به تفصیل درباره راهبرد راهگشا و معقول جمهوری اسلامی در مواجهه با آمریکا به تفصیل سخن گفتند:

«عدّه‌ای ادّعای فهم سیاسی هم میکنند لکن تحلیل‌هایشان ... واقعاً انسان را متأسّف میکند. میگویند برای اینکه بتوانید این اغتشاشها را ... تمام کنید و ساکت کنید ... باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید! ...

خب با آمریکا چه جوری مشکل حل میشود؟ این سؤال واقعی است، جدّی است. نمیخواهیم با هم دعوا کنیم؛ سؤال میکنیم: مشکل با آمریکا چه جوری حل میشود؟ با نشستن و مذاکره کردن و از آمریکا تعهّد گرفتن مشکل حل میشود؟ [اینکه] بنشینیم با آمریکا مذاکره کنیم، تعهّد بگیریم که شما باید فلان کارها را بکنید، فلان کارها را نکنید، مشکل حل میشود؟ ...

آمریکا به تعهّد عمل نمی‌کند... مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند. ...

چرا نمیفهمند؟ مذاکره‌ی با آمریکا مشکلی را حل نمیکند. اگر حاضرید باج بدهید، نه یک بار، نه دو بار، پشت سر هم، در همه‌ی مسائل اساسی، و از همه‌ی خطوط قرمزتان عبور کنید، بله، آن وقت آمریکا با شما دیگر کاری ندارد، مثل دوران پهلوی.

مردم انقلاب کردند برای [رهایی از] این، این همه شهید دادند برای این. این کشوری که این جور دارد پیشرفت میکند، این جوانهایی که این جور دارند در همه‌ی میدانها کار میکنند، باید این جور با آنها حرف زد؟ این جور بهشان گفت؟»

نظر شما