شناسهٔ خبر: 66926233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تقدیر مدیران نیرو از فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی در شبکه استانی قزوین

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین: امسال سومین سال است که در حوزه مصرف بهینه انرژی عملیات رسانه‌ای انجام می‌شود و قزوین در حوزه صرفه جویی استان برتر شد.

صاحب‌خبر -

تقدیر مدیران نیرو از فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی در شبکه استانی قزوین

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین در نشست با مدیران نیرو گفت: در دولت آقای رییسی نتایج  خوبی در حوزه انرژی دیدیم و شوک های قطعی برق به حداقل ممکن رسید.
انبارلویی گفت: آب و برق عناصر کلیدی در تمام کشور هاست و مدیریت آن تدبیر و درایت می خواهد.
وی افزود: در حوزه فعالیت رسانه ای محدودیتی نداریم و پل واسط بین مردم و مسئولین هستیم.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین گفت: امسال سومین سال است که در حوزه مصرف بهینه انرژی  عملیات رسانه ای انجام می شود و قزوین در حوزه صرفه جویی استان برتر شد.

به گفته انبارلویی؛ اگر همکاری دستگاه ها با صدا و سیما نباشد خلا خبری اتفاق می افتد و خوراک به رسانه های معاند داده می شود.
وی افزود: مردم اگر بدانند صدایشان در رسانه شنیده می شود و مدیر مربوطه هم پاسخ میدهد قطعا همراهی و همکاری بیشتری با دستگاه ها خواهند داشت.

مدیر کل آب منطقه ای استان گفت: سد های کشور تنها ۲۰ درصد آب دارند ، آب سد طالقان به تهران ، البرز و قزوین می رسد و در این سه استان در مصرف آب بسیار باید توجه کرد.
ستوده افزود: باید در حوزه آب واقعیت ها را به مردم گفت تا با اهمیت موضوع اشنا شوند.

 سرپرست شرکت توزیع برق استان هم گفت: نیاز مصرف استان ۱۱۰۰ مگاوات است اما با مدیریت ۸۸۶ مگاوات مصرف می شود.
اینانلو تاکید کرد: در سال های گذشته صدا و سیما نقش موثری در مدیریت مصرف برق داشت و تولیدات رسانه ای، مردم را در جهت مصرف بهینه تشویق کرد. 
وی گفت: تلفات توزیع در کشور ۱۰ درصد و در استان زیر ۷ درصد است و نشان میدهد شبکه استان مناسب است.
به گفته این مسئول؛ ۴۷ درصد از انرژی در صنایع، ۲۳ درصد در کشاورزی و ما بقی مصرف در بخش خانگی و اصناف است.
اینانلو ادامه داد: هزینه تمام شده بالای تولید انرژی برق بار مالی زیادی برای وزارت نیرو دارد اما با قیمت مناسب به دست مردم میرسد. میانگین فروش برق زیر ۲۰۰ تومان بوده است و مردم باید در استفاده آن صرفه جویی کنند.
وی گفت: در استان ما آفتاب و زاویه تابش و دما، قزوین را به بهترین استان تولید انرژی تجدید پذیر تبدیل کرده است.
 سرپرست شرکت توزیع برق استان افزود: برخی نقاط استان با توجه به قرار داشتن در تونل بادی می تواند بهترین ظرفیت برای تولید برق باشد.
اینانلو گفت: در استان اولین شهرک انرژی کشور ایجاد شده است و باید سرمایه گذاران بیشتری در این حوزه ورود کنند.
مدیرعامل جدید نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه شهید رجایی نقش اساسی در پایداری شبکه برق در کشور دارد، برق ۳میلیون مشترک را این نیرو گاه تامین می کند و سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی در نیروگاه برگزار می شود.
موتاب ها اعلام کرد: میزان تولید برق ۱۶ درصد افزایش داشته است. بیش از ۹۷۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید در این نیرو گاه داشته ایم. 
وی گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین توانمندی های تیم فنی نیرو گاه و سختی تولید برق را به خوبی به نمایش گذاشت.

صباغیان مدیر عامل شرکت تولید برق  قزوین و زنجان بیان کرد: تولید برق گران و فروش آن یارانه ای و ارزان است و صدا و سیما بسیار در حوزه مصرف برق با تولیدات خود کمک می کند.

 

 

نظر شما