شناسهٔ خبر: 66665486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قزوین استان ششم در برنامه کلان اقتصاد دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: قزوین به عنوان استان ششم در برنامه کلان برش استانی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در نظر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

قزوین استان ششم در برنامه کلان اقتصاد دانش بنیان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست با اصحاب رسانه و فعالان شرکت‌های دانش بنیان گفت: قزوین در حوزه دانش بنیان کارهای بسیاری انجام داده و می‌تواند به عنوان استان پایلوت (آزمایشی) حکمرانی دانش بنیان کشور شود.

دهقانی فیروزآبادی افزود: قزوین به عنوان استان ششم در برنامه کلان برش استانی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در نظر گرفته شده است.

وی به طرح مدیریت دانش بنیان آب در استان قزوین اشاره کرد و افزود: طرح بازار آب به عنوان یک راهبرد ایجابی در مقابل سلبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با استقبال بی نظیری نیز همراه بوده که می‌توان از این الگو برای سایر حامل‌های انرژی مثل برق و گاز نیز بهره برد.

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با هدف تقویت و ارتقا طرح دانش بنیان مدیریت بازار آب، اعتباری حدود ۸۰ میلیارد ریال به این بانک اختصاص می‌یابد.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، پارک علم و فناوری قزوین در کنار ۲۰ پارک دیگر کشور می‌تواند امورات کارگزاری شرکت‌های نوپای دانش بنیان قزوین را انجام داده و از مراجعه این شرکت‌ها به تهران جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به اعتبار مالیاتی واحدهای تولیدی و صنایع، گفت: واحدی که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مالیات می‌دهد، اگر ۲ درصد رقم مالیاتی آن سالانه در حوزه توسعه علم و فناوری جذب شود، به طور قطع موضوعات مربوط به تحقیق و توسعه با شتاب بیشتری همراه خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: از نظر قانون، مبالغ معافیت مالیاتی برای دولت بوده و بعدها به توسعه اختصاص می یابد، اما دولت اکنون راه را کوتاه کرده و با هدف جذابیت و مشوق راهی را پیش پای شرکت‌ها قرار داده که آنان با تقویت خطوط تحقیق و توسعه بتوانند از همان ابتدا هزینه معافیت مالیات را در توسعه علمی درون شرکت هزینه کنند.

نظر شما