شناسهٔ خبر: 66924261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها در تهران به ۱۵ دقیقه رسید

رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین بیماران در استان تهران از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، محمداسماعیل توکلی امروز در نشست خبری در سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های ویژه رئیس جمهور فقید در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیشترین اتفاقات مثبت در اورژانس پیش‌بیمارستانی رخ داد و شخص رئیس جمهور پیگیر امورات مرتبط با اورژانس بودند به نحوی که در این دولت برای اولین بار مجوز خرید 3000 آمبولانس را دریافت کردیم و در دولت سیزدهم یک درصد از منابع فروش خودرو و موتورسیکلت‌ها جهت نوسازی ناوگان اورژانس اختصاص یافت.

وی افزود: اگر امروز دستاوردی در حوزه اورژانس به دست آوردیم به دلیل حمایت‌های این شهید بزرگوار بوده است. رئیس جمهور تاکید داشتند اورژانس در مناطق محروم توسعه یابد و امروزه در نقاط محروم استان تهران خدمات اورژانس مانند سطح شهر تهران ارائه می‌شود.

توکلی درباره مدت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران گفت: برای نخستین بار زمان رسیدن آمبولانس در کلانشهر تهران به 15 دقیقه رسیده و زمان رسیدن با موتورلانس به 9 دقیقه کاهش یافته است، در حالی که در سنوات گذشته مدت‌زمان رسیدن آمبولانس 24 تا 25 دقیقه بوده است.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران ادامه داد: 260 دستگاه موتورلانس در تهران در حال خدمت‌رسانی هستند که این آمار در ابتدای شروع به کار دولت 160 دستگاه بوده است.

وی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته یک میلیون و 200 هزار ماموریت توسط اورژانس در استان تهران انجام شده، بیان کرد: در این بازه زمانی 2 میلیون و 600 هزار تماس مردمی ثبت شده است. بیشترین حجم تماس‌ها در کشور مربوط به تهران است و مردم روزانه بیش از 11 هزار تماس با اورژانس استان تهران حاصل می‌کنند.

توکلی اضافه کرد: با کمک اصحاب رسانه و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته مزاحمت‌های تلفنی که روزانه عدد قابل توجهی بود تا 50 درصد کاهش یافته است‌ البته هنوز هم آمار مزاحمت‌ها بالاست و روزانه 700 مزاحمت تلفنی داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما