شناسهٔ خبر: 66922312 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدت‌زمان رسیدن آمبولانس در تهران به ۱۵ دقیقه کاهش یافته است/ کاهش ۵۰ درصدی مزاحمت‌های تلفنی

رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به کاهش مدت زمان رسیدن آمبولانس در تهران گفت: این زمان از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه توسط آمبولانس و ۹ دقیقه با موتورلانس کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان _ محمد اسماعیل توکلی، امروز چهارشنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ در نشستی خبری ضمن اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیشترین اتفاق‌های مثبت در اورژانس پیش بیمارستانی افتاد و رئیس جمهور شهید پیگیر مسائل مرتبط با اورژانس بود گفت: در این دولت برای اولین بار مجوز خرید ۳ هزار آمبولانس را دریافت کردیم و یک درصد از منابع فروش خودرو و موتورسیکلت‌ها جهت نوسازی ناوگان اورژانس تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه اینکه اگر امروز دستاوردی در حوزه اورژانس به دست آوردیم به دلیل حمایت‌های شهید رئیسی بوده است گفت: رئیس جمهور شهید به توسعه اورژانس در مناطق محروم تاکید داشت، بعد از ۱۷ سال در مناطق محروم استان پایگاه اورژانس راه‌اندازی شد و در حاشیه و روستا‌های استان تهران خدمات اورژانس مانند سطح شهر تهران ارائه می‌شود.

رئیس اورژانس استان تهران ادامه داد: در حالی که در سنوات گذشته مدت‌زمان رسیدن آمبولانس ۲۴ تا ۲۵ دقیقه بوده برای اولین بار زمان رسیدن آمبولانس در کلانشهر تهران به ۱۵ دقیقه و زمان رسیدن با موتورلانس به ۹ دقیقه کاهش یافته است، ۲۶۰ موتورلانس در حال خدمت‌رسانی در استان تهران هستند.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در استان تهران و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس مردمی ثبت شده است ادامه داد: بیشترین حجم تماس‌ها در کشور مربوط به تهران است و مردم روزانه بیش از ۱۱ هزار تماس با اورژانس استان تهران برقرار می‌کنند.

توکلی ضمن بیان اینکه روزانه ۷۰۰ مزاحمت تلفنی در استان تهران برای سامانه ۱۱۵ ایجاد می‌شود‌، عنوان کرد: میزان مزاحمت‌های تلفنی روزانه حدود هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی بود که حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است‌.

استفاده از ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۵۲ بالگرد هوایی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

وی توضیح داد: در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اورژانس تهران نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت است، در این مراسم بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ همکار اورژانس در محدوده حرم مطهر مستقر هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز، اهواز، جهرم و اصفهان به اورژانس تهران کمک می کنند. 

رئیس اورژانس تهران ضمن اشاره به اینکه در این مراسم ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۵۲ بالگرد هوایی و ۲ هواپیمای بال ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ۳ بیمارستان صحرایی، ۱۰ درمانگاه سیار و ۲ بیمارستان ثابت برای مراسم سالگرد ارتحال راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷ پایگاه اورژانس بانوان در تهران داریم و رسیدن به ۲۰ پایگاه را هدف‌گذاری کردیم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۵ به این تعداد برسیم.

رئیس اورژانس استان تهران افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید ۷۱۵ پایگاه داشته باشیم، اما در حال حاضر ۳۰۰ پایگاه داریم و این کمبود فعالیت را برای همکاران ما دشوار کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما