شناسهٔ خبر: 66921620 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران در اورژانس تهران

رئیس سازمان اورژانس تهران گفت: اورژانس استان تهران دچار کسری ۴۰۰ پایگاه اورژانس است.

صاحب‌خبر -

محمد اسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران در نشست خبری گفت: با تدابیر اندیشیده شده، برای اولین بار، زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به ۱۵ و موتورلانس به ۹ دقیقه رسیده است.

وی بیان کرد: امروز ۲۶۰ دستگاه موتورلانس مشغول به فعالیت هستند و ۳۰ دستگاه موتورلانس به تازگی به ناوگان اورژانس  اضافه شده است.  اورژانس استان تهران دچار کسری ۴۰۰ پایگاهی  است و این موضوع کار را برای همکاران سخت کرده است.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت و بیش از دو میلیون تماس با اورژانس تهران گرفته شده است و روزانه ۱۱ هزار تماس با اورژانس گرفته می شود. 

توکلی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شیفت های ۱۲ ساعتی پرسنل عملیاتی اورژانس افزود: حجم عمده کارشناسان به صورت ۱۲ ساعتی است و با توحه حجم انبوه تماس و بیشترین حجم ماموریتی و مجوز های استخدامی  در حال اخذ و این کار به صورت آنی مقدور نیست اما اکنون تعداد کارشناسان ۱۲ ساعتی از رشد هفت برابری نسبت به گذشته برخوردار شده اند.

توکلی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کسری بودجه،  ادامه داد: در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و اعتبار داشته و همچنان این کسری اعتبار پابرجا است و این موضوع علی رقم رشد بودجه سازمان اورژانس استان تهران بوده است.

وی افزود: ۳۵۰۰ نیروی انسانی، ۳۰۰ پایگاه و ناوگان فرسوده سبب شده مسائلی را برای ما ایجادمی کند. همچنین هم اکنون روزانه ۷۰۰ مزاحمت تلفنی در سازمان اورژانس تهران داریم.

توکلی ادامه داد: در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام، بیش از ۲۸۰۰ همکاران اورژانس در محدوده حرم مطهر مستقر خواهد بود و تمام دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز، اهواز، جهرم و اصفهان به اورژانس کمک می کنند. 

وی ادامه داد: برای این مراسم، ۳۰۰دستگاه آمبولانس و ۵۲ بالگرد هوایی و دو هواپیمای بال ثابت در نظر گرفته شده است. سه بیمارستان صحرایی، ۱۰ درمانگاه سیار و دو بیمارستان ثابت در مراسم سالگرد ارتحال راه اندازی می شود.

رئیس سازمان اورژانس تهران افزود: در سنوات متفاوت مجوز خرید ۳۰۰۰ دستگاه امبولانس را اخذ کرده و توسعه زیرساخت اورژانس به دلیل حمایت های شهید رئیسی بوده است. 

وی افزود: آمبولانس دوستدار کودک در نظر گرفته شده و در حال نقطه یابی برای استقرار این نوع آمبولانس در تهران هستیم. همچنین هم اکنون ۷ پایگاه اورژانس بانوان در تهران راه اندازی شده است. 

خبرنگار:  حمید جنیدی

نظر شما