شناسهٔ خبر: 66921486 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام علم‌الهدی: سیره مدیریتی رئیس‌جمهور شهید موضوع پایان‌نامه شود

تهران- ایرنا- حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی، برادر همسر شهید آیت‌الله رئیسی، وی را سرباز ولایت دانست و پیشنهاد داد که پژوهش در سیره مدیریتی رئیس‌جمهور شهید موضوع پایان‌نامه دانشجویان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا آیین تجلیل از مفاخر و اندیشمندان حوزه انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان، با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استادان استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی (ره) به میزبانی واحد یادگار امام (ره) برگزار شد.

طاهری همسر سردار شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور به بیان ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: التزام به ولایت جوهره و شاکله شخصیت شهید موسوی بود و همه تلاش و سخت‌کوشی او در راستای این هدف خلاصه می شود. شهید موسوی همواره تأکید داشت که با قدم و قلم و زبان باید در مسیر ولایت گام برداریم. در نهایت این شهید عزیز در راه آرمان‌ها و خدمت به ایران عزیز و مردم ایران جان خود را فدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حامد علم‌الهدی برادر همسر شهید آیت‌الله رئیسی در این مراسم از طرف خود و بیت‌ شهید آیت‌الله رئیسی از حضور یکپارچه ملت ایران در مراسم تشییع و تدفین در شهرهای مختلف و به ویژه عنایت مقام معظم رهبری به این شهدا تشکر کرد.

وی سیره مدیریتی رئیس‌جمهور شهید را یکی از موضوعات پژوهش و پایان‌نامه دانشجویان عنوان کرد و گفت: چهل سال در کنار شهید رئیسی بودم و شهادت می‌دهم که هیچ گناه و معصیتی از وی ندیدم، شهید رئیسی از غیبت به شدت پرهیز می‌کرد و در نشست‌های خانوادگی شوخ‌طبع بود اما مراقب بود در مورد افراد و اشخاص سخنی گفته نشود که شبهه غیبت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی به کارنامه عملی آیت‌الله شهید رئیسی گریزی زد و گفت: سیره مدیریتی آیت الله رئیسی از زمانی که معاون دادستان کرج و بعدها دادستان همدان، اوین، معاون اول‌قوه قضاییه، تولیت آستان قدس رضوی ورئیس قوای قضائیه و مجریه بود قابل تأمل و تحقیق است و می‌توان این دوران را به طور ویژه بررسی کرد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی: سیره مدیریتی رئیس‌جمهور شهید موضوع پایان‌نامه شود

مبارزه با فساد هدف اصلی شهید رئیسی بود

وی به عملکرد مدیریتی آیت الله رئیسی در مقام قضائیه اشاره کرد و گفت: زمانی‌که شهید رئیسی ریاست قوه قضائیه را در اختیار داشت و بحث انتخابات ریاست جمهوری هم مطرح بود وقتی با آیت الله رئیسی صحبت می‌کردم که قوه قضائیه رکن جدی است و تحول در قوه را ادامه دهید در پاسخ گفت ما در قوه قضائیه در آخر زنجیره و حلقه هستیم اما در قوه مجریه می‌توان جلوی سرچشمه فساد را گرفت. مبارزه با فساد از اهداف اصلی این شهید بود و در انتصابات نیز همواره بر این موضوع تأکید داشت.

شهید رئیسی در آستان قدس رضوی هم منشاء تحول بود از برگزاری زیارت اولی‌ها گرفته تا توسعه آشپزخانه حرم مطهر امام رضا (ع) و توزیع غذای حضرتی به محرومان که از دیگر اقدامات این شهید بود. پس از آن ریاست قوه قضاییه را بدست گرفتکه در واقع پاداش خدمت صادقانه او تولیت آستان قدس بود.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در وصف شهید رئیسی گفت: به تمام معنا سرباز ولایت بود و رأی و نظر مقام معظم رهبری را مقدم بر نظر خود می‌دانست. چون مقام معظم رهبری امر فرمودند، تولیت را رها و به قوه قضائیه رفت و در گام اول ۲۰۰ قاضی را برکنار کرد؛ چون اهل تسامح در تصمیم نبود اما در عین حال و در مسائل شخصی اهل گذشت بود.

وی ادامه داد: با ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ ستادهای مردمی ایجاد شد و هیچ هزینه‌ای را نه بر کسی تحمیل و نه از کسی تقاضا کرد. بعد از پایان انتخابات دستور داد ستادهای او تعطیل شود زیرا معقتد بود ستادها در دولت‌های گذشته محل جمع افرادی می‌شد که توقع توزیع مسئولیت‌ها داشتند و با اصرار این شهید همه ستادها تعطیل شد.

حجت السلام علم‌الهدی افزود: در انتصابات و انتخاب اشخاص شهادت می‌دهم اهل نگاه به جناح و گروه نبود. برخی شکایت می‌کردند بعد از انتخابات هر دولت جدید از افراد خود استفاده می‌کند اما در دولت او ۷۰ درصد مدیران میانی از دولت قبل بودند و می‌گفت اینها از کشور خودمان هستند نه بیگانه و باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد. به اصلاحات صحیح به معنای واقعی کلمه پایبند بود.

برادر همسر رئیس جمهور شهید در وصف فعالیت‌های آیت الله رئیسی افزود: برنامه دولت‌ها معمولاً چهار ساله است و برنامه‌ریزی به گونه ای انجام می‌شود که برنامه‌ها در چهار سال دوم به ثمر بنشیند؛ اما وی شبانه‌روز تلاش کرد و نتایج فعالیت های سه سال او قابل مشاهده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم گفت: بدون شک خون این شهدا آثار و برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت. در همایش امروز افتخار داریم از محضر همسر شهید موسوی که دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و ‌دختر این شهید که از دانشجویان پزشکی این دانشگاه است و همینطور حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی فرزند ارشد آیت‌الله علم‌الهدی استفاده کنیم.

فرزاد جهان‌بین حفظ کیان دانشگاه، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی را سه مولفه مورد انتظار مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: مسئولیت گسترش فضای انقلابی برعهده شبکه استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام (ره) است. با توجه به اهمیت این موضوع و در آستانه ایام ارتحال حضرت امام (ره) این اجلاس سراسری به میزبانی واحد یادگار امام (ره) برگزار می‌شود.

در پایان از حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی پژوهشگر علوم دینی و سیاسی، استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد.در این حادثه رئیس جمهور و همه همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

نظر شما