شناسهٔ خبر: 66922514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همایش استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی (ره) برگزار شد

همایش سراسری درس اندیشه ها و وصایای امام خمینی در واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش سراسری استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی (ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهان ایشان، اظهار کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان بزرگوار ایشان یک حادثه و ضایعه دردناک و غیرمنتظره بود اما بدون شک خون این شهدا آثار و برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت. در همایش امروز افتخار داریم از محضر همسر شهید موسوی که دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و ‌دختر این شهید بزرگوار که از دانشجویان پزشکی این دانشگاه است و همینطور حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی فرزند ارشد آیت‌الله علم‌الهدی استفاده کنیم.

وی‌ با بیان اینکه حفظ کیان دانشگاه، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی سه مولفه مورد انتظار مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: همانطور که دکتر طهرانچی تأکید دارد، مسئولیت گسترش فضای انقلابی برعهده شبکه اساتید درس اندیشه‌ها و وصایای امام (ره) است. با توجه به اهمیت این موضوع و در آستانه ایام ارتحال حضرت امام (ره) این اجلاس سراسری به میزبانی واحد یادگار امام (ره) برگزار می‌شود.

جهان‌بین تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب تمدنی است و می‌توان جهان را به پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن تقسیم کرد به همین دلیل لازم است از اساتیدی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی که تلاش می‌کند معارف انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل را تبیین و نظریه‌پردازی کند، تقدیر کنیم.

در ادامه همسر سردار شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور به بیان ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: التزام به ولایت جوهره و شاکله شخصیت شهید موسوی بود و همه تلاش و سخت‌کوشی ایشان برای این هدف بود. شهید موسوی همواره تأکید داشت که با قدم و قلم و زبان باید در مسیر ولایت قدم برداریم. در نهایت این شهید عزیز در راه آرمان‌ها و خدمت به ایران عزیز و مردم ایران جان خود را فدا کرد.

در ادامه این نشست، از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی پژوهشگر علوم دینی و سیاسی، استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور دکتر طهرانچی تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است پس از اتمام این همایش، دکتر طهرانچی و دیگر شرکت کنندگان در این همایش، با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ادای احترام، با آرمان های امام راحل تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

نظر شما